Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej w której wskazano specyficzne trudności w nauce. W szkole nie ma w arkuszu organizacji, godzin na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest uczniowi w trakcie lekcji, zadawane mu są prace łatwiejsze, inaczej jest też oceniany. Nauczyciele dokładnie tłumaczą mu zadaną pracę domową. Ile godzin wyrównawczych należy zorganizować dla tego ucznia? W szkole nie ma pedagoga ani psychologa. Rodzic żąda 2 godzin dodatkowych. Co na to przepisy prawa oświatowego?
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa w formie dysleksji, dysgrafii, dysortografii lub dyskalkulii) ma prawo do pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej mu na terenie szkoły. Te kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – szczególnie § 11. mówiący, że dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się organizuje się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Należy więc zrobić aneks do arkusza organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2016/2017 i przydzielić temu uczniowi 1 lub 2 godziny zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – NIE zajęć wyrównawczych, albowiem te organizuje się z konkretnego przedmiotu w celu wyrównania braków programowych. Rodzice wspomnianego ucznia mają prawo oczekiwać, że szkoła wywiąże się z obowiązku organizowania dla ich dziecka pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wzory dokumentów z kontroli zarządczej w przedszkola
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę mi podać przepisy prawne oraz omówić sytuację dotyczącą deputatu nauczycieli na wodę/kawę/herbatę oraz wyposażenia dla nauczycieli wf-u/chemii/fizyki w ramach przepisów BHP w placówce publicznej oraz w placówce niepublicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan nauczania przedmiotów zawodowych (kucharz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, fryzjer) w szkole branżowej I stopnia w roku szkolnym 2019/2020 jest różny dla uczniów kończących szkołę podstawową i gimnazjum? Czy są one takie same?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie powinny być przechowywane IPETY i WOFU ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przygotowuję się do tworzenia w szkole podstawowej od klasy IV oddziału sportowego. Zastanawiam się o formę wniosku do organu prowadzącego o wydanie zgody na utworzenie oddziału sportowego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe