Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej w której wskazano specyficzne trudności w nauce. W szkole nie ma w arkuszu organizacji, godzin na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest uczniowi w trakcie lekcji, zadawane mu są prace łatwiejsze, inaczej jest też oceniany. Nauczyciele dokładnie tłumaczą mu zadaną pracę domową. Ile godzin wyrównawczych należy zorganizować dla tego ucznia? W szkole nie ma pedagoga ani psychologa. Rodzic żąda 2 godzin dodatkowych. Co na to przepisy prawa oświatowego?
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa w formie dysleksji, dysgrafii, dysortografii lub dyskalkulii) ma prawo do pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej mu na terenie szkoły. Te kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – szczególnie § 11. mówiący, że dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się organizuje się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Należy więc zrobić aneks do arkusza organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2016/2017 i przydzielić temu uczniowi 1 lub 2 godziny zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – NIE zajęć wyrównawczych, albowiem te organizuje się z konkretnego przedmiotu w celu wyrównania braków programowych. Rodzice wspomnianego ucznia mają prawo oczekiwać, że szkoła wywiąże się z obowiązku organizowania dla ich dziecka pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko 4-letnie uczęszczające do naszego przedszkola w trakcie roku szkolnego zmieniło miejsce zamieszkania (od 10.01.2020). Obecnie mieszka w sąsiedniej gminie. Rodzice złożyli deklarację o kontynuacji wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2020/2021. Czy naszym obowiązkiem jest przyjąć to dziecko jako kontynuujące wychowanie przedszkolne? Czy nasza gmina ma obowiązek wystąpienia do sąsiedniej gminy o zwrot refundacji? Jeśli tak, to od kiedy? Czy sąsiednia gmina ma obowiązek zwrócić dotację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel składając wniosek o zapomogę przedświąteczną z Funduszu świadczeń Socjalnych ma obowiązek złożyć oświadczenie o wysokości swoich zarobków lub oświadczenie, gdy jego dochody kwalifikują go tylko do otrzymania zapomogi w najniższej kwocie udzielanej pomocy. Może to być np. oświadczenie, że dochód na jednego członka w mojej rodzinie kwalifikuje mnie do otrzymania świadczenia z tytułu zapomogi przedświątecznej w najniższej kwocie udzielanej pomocy". Proszę o odpowiedź w tej sprawie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jednej klasie jest uczeń z orzeczeniem, który wybrane przedmioty realizuje w grupie do 5 osób. Kilka dni temu rodzic innego ucznia z tej samej klasy dostarczył opinię w sprawie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Czy mogę połączyć zajęcia tych dwóch uczniów (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy przedszkola. W naszej gminie od lat funkcjonuje zasada dyżurów w okresie wakacji: w lipcu dwie placówki mają przerwę remontową, a pozostałe dwie pracują (i przyjmują wszystkie dzieci z pozostałych przedszkoli), natomiast w sierpniu następuje zamiana. W bieżącym roku kwestia dyżurów została zaburzona przez konieczność gruntownego remontu jednej z placówek. Z uwagi na tenże remont, w lipcu moje przedszkole jako jedyne w gminie będzie pełniło dyżur wakacyjny dla dzieci z całego miasta. Borykam się z poważnymi brakami kadrowymi stąd moje pytanie, które dotyczy ewentualnej możliwości skorzystania z nauczycieli, zatrudnionych w remontowanej placówce, którzy będą przychodzić do pracy podczas, gdy ich placówka nie funkcjonuje. Jesteśmy gotowe z Dyrektorką remontowanego przedszkola podpisać stosowną umowę, jednak nie wiemy na jakie przepisy możemy się powołać. Myślałyśmy o umowie w formie użyczenia pomieszczeń mojego przedszkola na rzecz wakacyjnego funkcjonowania oddziałów remontowanej placówki. Jest to możliwe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie jakie są uregulowania prawne dotyczące takie sytuacji - mam w szkole 2 uczniów, których mama wyszła ponownie za mąż i twierdzi, że ojciec biologiczny dzieci ma ograniczone prawa (nie dostarczyła nam żadnych dokumentów. Obecnie drugi jej mąż przychodzi z tą panią i chce wypytywać się o dzieci żony. Ma do tego prawo? Czy wystarczy oświadczenie matki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe