Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń przez dwa lata uczęszczał na religię w klasie 3 gimnazjum zmienił deklaracje na etykę. Co z realizacją podstawy programowej z etyki? Czy obowiązkowy jest egzamin klasyfikacyjny z programu klasy 1 i 2? w\W jakim terminie? Z jakiego przedmiotu ocena na Świadectwie ukończenia gimnazjum?
Religia i etyka nie są przedmiotami obowiązkowymi, udział w nich jest dobrowolny. O udziale ucznia w tych zajęciach decydują rodzice lub pełnoletni uczniowie poprzez złożenie – na zasadzie dobrowolności oświadczenia w najprostszej formie. Po jego złożeniu udział w wybranych zajęciach staje się dla ucznia obowiązkowy.Jeśli uczeń nie uczestniczył ani w zajęciach z religii, ani z etyki, na świadectwie szkolnym w miejscu przeznaczonym na ocenę z przedmiotu wstawia się poziomą kreskę bez dodatkowych informacji. Oznacza to, że na zakończenie szkoły nie odnotowuje się konkretnego przedmiotu, ale wystawia ocenę w miejscu przeznaczonym na te dwa (zamiennie) przedmioty.Wg mojej opinii, uczeń nie zdaje egzaminu klasyfikacyjnego, realizuje bieżące treści. https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/informacja-dotyczaca-organizowania-zajec-z-religii-i-etyki-w-publicznych-przedszkolach-i-szkolach-w-roku-szkolnym-20162017.html
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry,
mam wygłosić referat na temat:"Innowacje pedagogiczne- czy warto je stosować i jak wpływają na pracę szkoły" proszę o pomoc i przygotowanie referatu.sprawa pilna dziękuję
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W regulaminie ZFŚS mamy paragraf przeznaczenie funduszu i punkt w sprawie dofinansowania wypoczynku organizowanego dla dzieci przez rodzinę we własnym zakresie. Czy wedle najnowszych przepisów może być w regulaminie zakładowym taki zapis i czy mogą korzystać też z tego dzieci pracowników? Cz fundusz socjalny jest tylko przeznaczony na świadczenia dla pracowików?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany z dniem 27 lutego 2023 r. rozwiązał stosunek pracy w związku z przejściem na emeryturę. Następnie został ponownie zatrudniony od 1 marca do 23 czerwca 2023 r. Czy do podstawy trzynastki za rok 2023 r. należy wliczyć wynagrodzenie otrzymane z dwóch umów (umowy rozwiązanej, jak i nowej umowy)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury postępowania w przypadku nauczyciela mianowanego wykorzystującego zwolnienie lekarskie niezgodnie z jego celem? Na zaleceniu lekarskim widnieje 1 - chory powinien leżeć, a on uczestniczy w uroczystości na terenie miasta.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła studia na kierunku pedagogika, specjalność: edukacja wczesnoszkolna z przedszkolną z językiem angielskim. W suplemencie napisano: „Absolwent potrafi posługiwać się językiem angielskim, używając wymowy przystępnej i zrozumiałej dla odbiorcy. Sprawnie posługuje się czterema umiejętnościami językowymi (czytania, pisania, mówienia i słuchania). Umiejętności te pozwalają na wykorzystanie języka angielskiego w procesie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiada również stosowną wiedzę merytoryczną, która ułatwia odpowiedni dobór celów i metod nauczania języka angielskiego w młodszych klasach szkoły podstawowej i przedszkolu”. Nauczycielka nie posiada certyfikatu podstawowej znajomości języka angielskiego. Czy ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe