Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w zaleceniach dla szkoły sformułowanych w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych ma wskazane zorganizowanie zajęć rozwijających umiejętności uczenia się. Kto może prowadzić tego typu zajęcia, tzn. nauczyciel z jakimi kwalifikacjami?
Stosownie do § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r. poz. 1591 z późn. zm.- dalej Rozporządzenie) w szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, również w formie zajęć rozwijających umiejętności uczenia się. Z kolei § 17 ust. 1 tego samego Rozporządzenia stwierdza, że „zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia specjalistyczne prowadzą nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju zajęć”.
Wynika z tego, że mogą to być: nauczyciele przedmiotu, wychowawcy grup wychowawczych, psychologowie, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci z zakresu terapii pedagogicznej itd. Na dyrektorze ciąży obowiązek przydzielenia do pracy z uczniem odpowiedniego specjalisty. Powinien jednak kierować się posiadanymi przez nauczyciela kwalifikacjami i wziąć pod uwagę ukończone formy doskonalenia, doświadczenie z zakresu stosowania różnorodnych metod aktywizujących odpowiednich do prowadzenia tego typu zajęć itd.
Rozporządzenie nie wymaga od nauczycieli specjalistycznych kwalifikacji w tym zakresie poza ogólnymi określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w trakcie roku szkolonego można zlikwidować jedną klasę z powodu małej ilości uczniów w oddziałach na jednym poziomie i połączyć klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę może prowadzić zajęcia z dzieckiem posiadającym opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wymiar zajęć z języka angielskiego powinien być realizowany w przedszkolu w grupie 3-latków, 4-latków, 5-latków i 6-latków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie regulacje prawne obowiązuja przy ustalaniu wysokości opłat za posiłki w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym, przy którym działa przedszkole oraz zespół szkół dla wychowanków, uczniów dochodzących do szkoły, nauczycieli pracujących w szkole lub przedszkolu, dla wychowawców grup wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam problem, co zrobić z uczniem, który ma 3 miesiące zwolnienia lek.(od 01.09.11r., data wystawienia zaświadczenia 12.09.11r.czyli wsteczne)rodzic mimo procedury wewnątrzszkolnej dotyczącej zwolnień z w-fu nie chce napisać wniosku do dyrektora o zwolnienie, bo twierdzi, że dyrektor ma wydać decyzję o zwolnieniu na podstawie zaświadczenia od lekarza( w procedurze jest napisane, że rodzic składa wniosek do dyrektora i załącza zaświadczenie)Do tej pory rodzic nie złożył wniosku, mimo, że termin w procedurze mówi o dacie do 15.09 każdego roku. Jakie moga być konsekwencje dla ucznia, jeśli rodzic nie złoży wniosku. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe