Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica jest w trzeciej klasie gimnazjum, ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Rodzice zwrócili się z zapytaniem, czy można wydłużyć jej naukę, tak aby klasę trzecią realizowała przez dwa lata. Wcześniej szkoła nie dokonywała wydłużenia.
Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno--pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzje, o których mowa wyżej, podejmuje się nie później niż: 1) w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI; 2) w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w szczególności § 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę mi podać podstawy prawne dotyczące oceny pracy dyrektora, czy są opracowane kryteria oceny pracy dyrektora gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową o typie afazji sensoryczno-motorycznej może nie wyrazić zgody na terapię psychologiczną w przedszkolu integracyjnym mimo, że jest wskazana w zaleceniach poradni psychologiczno-pedagogicznej? Dziecko posiada IPET w którym uwzględniony jest ten rodzaj terapii, jednak po dwóch latach rodzic nie podpisał zgody na terapię. Jak mam wywiązać się z tego zalecenia? Czy rodzic powinien wskazać gdzie realizuje terapię psychologiczną? Proszę o wiążącą odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach prawa oświatowego występuje obowiązek opiniowania arkusza organizacji z radą pedagogiczną? Kompetencje rady określa art. 70 ustawy Prawo oświatowego. Czy zgodnie z art. 70 ust. 2 pkt 1 opiniowanie organizacji pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych, oraz – zgodnie z art. 70 ust. 1 pkt 1 – zatwierdzanie planów pracy jest równoznaczne z opiniowaniem arkusza organizacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W moim niepublicznym przedszkolu dzieci z autyzmem mają prowadzoną terapię behawioralną w wymiarze 10-15 h w tygodniu. Czy zajęcia terapeutyczne powinnam rozbić na: •obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne - i tu terapia behawioralna ; •zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - zajęcia z logopedą, psychologiem? Terapię behawioralną również prowadzi logopedia. Jaka jest dokładnie różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien postąpić dyrektor w sytuacji, jeśli nauczyciel zajęć rewalidacyjnych nie zrealizował w cyklu wymaganych 190 godzin zajęć z powodu nieobecności ucznia? A jak postąpić, gdy przyczyną niezrealizowanych godzin jest nieobecność nauczyciela w pracy? Czy dyrektor pwinien zapewnić realizację, zlecając nauczycielowi godziny ponadwymiarowe płatne?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe