Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica klasy II technikum ma wystawioną przewidywaną ocenę końcową z historii nieklasyfikowana. Na półrocze miała ocenę dopuszczający. Obecnie ma problemy zdrowotne i ponad 50% nieobecności. Mama dziewczyny poinformowała, że jest w trakcie leczenia. Moje pytanie brzmi: w jaki sposób mogę wpłynąć na nauczyciela, by uwzględnił kłopoty zdrowotne dziewczyny i klasyfikował ją. Z pozostałych przedmiotów ma oceny pozytywne.
Nauczyciel przedmiotu samodzielnie decyduje o wystawieniu oceny lub o braku takiej możliwości np. z powodu nieobecności, stosując powszechnie obowiązujące przepisy i postanowienia statutu w części dotyczącej wewnątrzszkolnego systemu oceniania – art. 44h ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2017 r., poz. 2198 ze zm. Dyrektor nie jest uprawniony do „zmuszenia” nauczyciela do wystawienia oceny klasyfikacyjnej, gdy uczennica była nieobecna na ponad połowie zajęć nawet z usprawiedliwionych powodów. Uczennica, której nieobecności są usprawiedliwione, będzie mogła zdawać egzamin klasyfikacyjny do końca bieżącego roku szkolnego (art. 44h ust. 2 UoSO), w przeciwnym razie nie będzie również promowana i będzie powtarzała klasę – 44o ust. 4 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń ma Zespół Aspergera i normę intelektualną. Czy zajęcia rewalidacyjne, zalecane przez Poradnię PP może prowadzić nauczyciel bez kwalifikacji do oligofrenopedagogiki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy konieczne jest zaopiniowanie arkusza organizacji przedszkola przez zakładowe organizacje społeczne skoro w przedszkolu nie ma żadnego przedstawiciela związków zawodowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeden oddział przedszkolny może składać się z dzieci 4- ro, 5-cio i 6- cioletniych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym musi być prowadzony nadzór pedagogiczny? Czy jest jakiś przepis prawny mówiący o tym że musi on być czy też nie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe