Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób przechowywać załączniki do protokołów rady pedagogicznej, w przypadku kiedy zebrania rady są protokołowane komputerowo?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy rady pedagogicznej i dokumentowania jej działalności. Jeśli w szkole lub w placówce oświatowej przyjęto elektroniczny sposób dokumentowania pracy rady pedagogicznej, w taki sam sposób dokumentuje i przechowuje się załączniki. Każdy załącznik powinien być umieszczony pod protokołem, chyba, że regulamin rady pedagogicznej przewiduje inaczej. Szczegóły działalności rady pedagogicznej powinien ustalać regulamin opracowany na podstawie zapisów ustawy, oznacza to, że szkoła może przyjąć własne rozwiązania w tym zakresie, nie mogą one być sprzeczne z przepisami prawa. W regulaminie ustala się sposób archiwizowania dokumentacji, dotyczy on również załączników. Powinny być również zapisy mówiące o tym, czy i w jakim terminie dokumentacja jest drukowana i podpisywana.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 43; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 15. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można zaplanować w planie finansowym szkoły środki na szkolenia pracowników niepedagogicznych ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie klasy II gimnazjum (15 osób) przystąpili do realizacji projektu gimnazjalnego chcąc nakręcić film historyczny dot. naszej miejscowości. Czy istnieją ograniczenia liczbowe uczestników projektu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły jest podmiotem zobowiązanym do udostępniania informacji publicznych dotyczących placówki, którą kieruje. Udostępnienie informacji publicznej, np. danych dotyczących pracowników szkoły, powinno odbywać się zgodnie z zasadami wskazanymi w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Jaką procedurę wdrożyć w sytuacji, gdy szkoła nie ma możliwości technicznych, aby udostępnić informację publiczną w żądanej formie oraz jakie konsekwencje grożą za odmówienie zainteresowanemu udostępnienia żądanych informacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna i konsekwencje zniesławienia w Internecie oraz rozpowszechniania przez ucznia nieprawdziwych opinii, niszczących reputację szkoły? Chodzi o zniesławienie szkoły jako instytucji.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor zawiadomiłam policję w celu zbadania trzeźwości pracownika, co do którego zaszło podejrzanie przebywanie pod wpływem alkoholu w czasie pracy. Czy w takiej sytuacji nauczyciel może odmówić badania alkomatem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe