Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako dyrektor szkoły jestem zobowiązana do wprowadzenia efektywnie funkcjonującego systemu kontroli zarządczej. W jaki sposób skonstruować taki skuteczny system kontroli zarządczej?
Aby kontrola zarządcza odniosła zamierzony skutek, należy przede wszystkim przestrzegać zasad i procedur zapisanych w regulaminach i instrukcjach funkcjonujących w szkole. Wówczas możliwe będzie osiągnięcie końcowego efektu prowadzonej kontroli zarządczej, którym jest minimalizacja, a w sytuacji idealnej - całkowita eliminacja występowania ryzyk.
Pięć standardów kontroli zarządczej
Konstruując system kontroli zarządczej, dyrektor może opierać się o standardy kontroli, i stworzyć ją z uwzględnieniem pięciu grup kontroli, czyli:
• środowiska wewnętrznego,
• celów i zarządzania ryzykiem,
• mechanizmów kontroli,
• informacji i komunikacji,
• monitorowania i oceny.
Identyfikacja i analiza ryzyka
Elementem kontroli zarządczej jest identyfikacja i analiza ryzyk, czyli wskazanie obszarów, które występują lub mogą się pojawić w szkole, a których nieprawidłowe funkcjonowanie może spowodować ujemne skutki dla działalności szkoły. W każdej szkole jednak sytuacja może być inna, inne będą ryzyka i inne mogą być przyczyny ich występowania.
Na co zwrócić szczególną uwagę
Obszary, na które należy zwrócić szczególną uwagę to między innymi: obieg dokumentów, sposób kontroli finansowej i zatwierdzanie dokumentów finansowych, ewidencja operacji gospodarczych, ewidencja majątku szkoły, komunikacja i podejmowanie bieżących decyzji koniecznych do prawidłowego funkcjonowania szkoły, a także realizacja planu finansowego szkoły oraz rzetelność sprawozdań finansowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń przez dwa lata uczęszczał na religię w klasie 3 gimnazjum zmienił deklaracje na etykę. Co z realizacją podstawy programowej z etyki? Czy obowiązkowy jest egzamin klasyfikacyjny z programu klasy 1 i 2? w\W jakim terminie? Z jakiego przedmiotu ocena na Świadectwie ukończenia gimnazjum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki niepublicznej (ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy) ma obowiązek dokonania oceny pracy nauczyciela według art. 6a KN? Jeśli tak, to co jaki czas ma być dokonywana ocena? Co w przypadku gdy dyrektor nie dokona ocen i nauczyciele nie złożą wniosków o dokonanie oceny? Co jaki czas trzeba dokonywać oceny pracy nauczyciela?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września objęłam stanowisko dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej. Mam pytanie dotyczące kontroli zarządczej - czy wprowadzam (organizuję) ją dopiero od stycznia 2020 r. (rok kalendarzowy), czy powinna ona być już wprowadzona zarządzeniem we wrześniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki należy podjąć w pierwszej kolejności, a jakie następnie gdy dochodzi do sytuacji że rodzice żądają usunięcia z listy uczniów(przedszkole) jednego z dzieci z powodu jego agresywnego zachowania? Zaznaczę ,że rodzice są zdesperowani i za wszelką cenę chcą się "pozbyć" dziecka z przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z zakończeniem działalności gimnazjum z dniem 31 sierpnia 2019 r. muszę złożyć wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na likwidację pieczęci urzędowych.
Na jakiej podstawie prawnej, ponieważ wszyscy powołują się na art. 25 Rozporządzenia z 7 grudnia 1955 roku, a przecież ono 24 września 2005 roku utraciło moc.
Przy czym to z 2005 roku również już utraciło moc.
Obecnie została wydana Ustawa z 2018 poz. 441 z póź. zm., do której to ustawy miało być wydane zgodnie z art. 16d rozporządzenie określające procedury pieczęci urzędowych.
Bardzo proszę o przekazanie aktualnych aktów prawnych na podstawie, których występuję do organu prowadzącego, a potem do Mennicy Polskiej S.A.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe