Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób zaopiniować arkusz organizacyjny szkoły? Czy rozesłać arkusz wszystkim nauczycielom? W jaki sposób poprosić o opinię związków?
W czasie ograniczenia funkcjonowania szkół uchwały rady pedagogicznej mogą być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności, a także w trybie obiegowym, zgodnie z § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.). Przykładowo projekt arkusza można przesłać mailowo wszystkim nauczycielom, jeśli korzystają z poczty elektronicznej, z prośbą o wskazanie w zwrotnym mailu, czy głosują za pozytywnym zaopiniowaniem projektu do określonego dnia. Organizacji związkowej projekt arkusza należy przekazać w uzgodniony z nią sposób np. drogą elektroniczną, ponieważ art. 110 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. nie reguluje trybu tego przekazania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o interpretację przepisów określających ilość godzin ponadwymiarowych dyrektora szkoły. Obecnie mam zniżkę godzin z 18 pensum do 6 godz. zajęć dydaktycznych. W arkuszu organizacyjnym na rok 2014/2015 zaplanowałam sobie 5 godzin ponadwymiarowych. Z posiadanych przeze mnie interpretacji prawnych wynika, że mogę mieć max 9 godzin ponadwymiarowych jak każdy nauczyciel. Organ prowadzący natomiast twierdzi, że max ilość godzin ponadwymiarowych dla mnie to 3 godziny. Nadmieniam, że ilość przyznanych mi godzin ponadwymiarowych w żaden sposób nie powoduje zmniejszenia wymiaru zatrudnienia innym nauczycielom.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany (2010r.) złożył do mnie jako dyrektora wniosek o dokonanie oceny pracy. Ostatnia ocena była dokonana w maju 2012r. przez poprzedniego dyrektora. W między czasie n-l był 2 razy na urlopie dla poratowania zdrowia oraz na długotrwałym zwolnieniu lekarskim (9 m-cy). Na jakiej podstawie mam dokonać oceny jego pracy? Rozporządzenie MEN z 2018 oraz KN art6 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne zawsze muszą być prowadzone poza zajęciami obowiązkowymi? Czy może specjalista pracować z uczniem w czasie zajęć obowiązkowych? Czy zajęcia z logopedą mogą odbywać się w trakcie zajęć obowiązkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został skierowany do MOW w zw. z postanowieniem sądu rodzinnego. We wcześniejszej placówce, do której uczęszczał posiadał orzeczenie wydane ze wzgl. na zagrożenie niedostosowaniem. Obecnie złożono wniosek do Zespołu Orzekającego o wydanie nowego orzeczenia ze względu na umieszczenie w MOW tj. niedostosowanie. Czy należy tutaj dokonać uchylenia poprzedniego orzeczenia w trybie art. 18 pkt 1 rozporządzenia ws. orzeczeń i opinii i w tym trybie rozpatrywać nowy wniosek? W zw. z poprzednim orzeczeniem ustała przyczyna jego wydania. Czy ZO w nowym dokumencie powinien odnotować fakt uchylenia poprzedniego orzeczenia, czy jego wygaśnięcie niejako wynika z przepisów prawa: uczeń przestaje być zagrożony niedostosowaniem i skierowany został do placówki resocjalizacyjnej postanowieniem sądu. Uczeń został skierowany w całkiem inne województwo, został skreślony z listy uczniów poprzedniej szkoły, a więc nie ma prawnych podstaw do realizacji orzeczenia w poprzedniej placówce. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie zawiłości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzony przeze mnie Zespół Szkół jest placówką ponadgimnazjalną kształcącą uczniów z lekkim, umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Osoby z lekkim upośledzeniem kształcone są w Szkole Zawodowej Specjalnej a uczniowie z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy. Obecnie podanie do szkoły złożył uczeń, który dotychczasową edukację realizował w Gimnazjum Specjalnym dla uczniów z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym (inna podstawa programowa i świadectwo opisowe), natomiast w aktualnym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego został zdiagnozowany jako lekko upośledzony. Zespół Orzekający sugeruje utrzymanie dotychczasowego systemu kształcenia tzn. w Szkole Przysposabiającej do Pracy, jednak w statucie tej placówki zapisano, iż jest w niej kształcona młodzież z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Równocześnie waga subwencji oświatowej na ucznia z lekkim upośledzeniem wynosi 1,4 a na ucznia z umiarkowanym upośledzeniem - 3,6. Liczebność klas w szkole zawodowej wynosi 10-16 a w przysposabiającej 6-8. Stąd mój problem - do której ze szkół powinien być przyjęty ww. uczeń - tak aby podjąć decyzję zgodną z Prawem Oświatowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe