Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego nie ma zapisu odnośnie opracowywania dla dzieci objętych obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym indywidualnego programu wspierania i korygowania rozwoju dziecka, czy w związku z tym nauczyciele nie opracowują już tych programów, a może inne przepisy nakazują nauczycielom tworzenie tych lub podobnych programów?
Statut każdego publicznego i niepublicznego przedszkola powinien określać zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników, w tym związanych m.in. z współdziałaniem z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci, z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju oraz prowadzeniem obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowaniem tych obserwacji (art. 102 ust. 1 pkt 12, art. 172 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). W związku z tym zakres i sposób prowadzenia dokumentacji, jaką nauczyciel powinien sporządzać w związku ze spostrzeżeniami dotyczącymi rozwoju dzieci, powinien określać statut danej placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o podanie przykładowej oceny pracy nauczyciela religii
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Po feriach do szkoły przybył uczeń, który przez 1.5 roku mieszkał w Belgii i tam spełniał obowiązek szkolny.Nauczyciele zdiagnozowali ucznia i jego zasób wiadomości jest na poziomie klasy IV. Obecnie jest uczniem klasy VI. Czy uczeń powinien przystąpić do sprawdzianu zewnętrznego? Matka sugeruje powtórzenie klasy VI
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy obowiązują nauczyciela szczegółowe wymagania edukacyjne na poszczególne oceny, czy też nauczyciel może podać ogólne wymagania edukacyjne na poszczególne oceny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące godzin znajdujących się w arkuszu organizacyjnym na wakacie. Dyrektor szkoły od sierpnia 2019 roku poszukuje nauczyciela do zajęć. Brak ofert chętnych nauczycieli do pracy. Nauczycielom zatrudnionym na stałe w placówce godzin nie można przydzielić ponieważ mają 1,5 etatu.
W związku z powyższym godziny znajdują się na wakacie, a dyrektor przydziela je jako zastępstwa doraźne kadrze kierowniczej oraz w miarę możliwości nauczycielom na stałe zatrudnionym podczas zmian w planie (w przypadku zmian w związku z chorobą, wycieczką itp. nauczycieli).
Dyrektor szkoły odpowiada za realizację podstawy programowej.
Czy w związku z powyższym organ prowadzący może zabronić realizacji zastępstw doraźnych przez kadrę kierowniczą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kompletny arkusz ocen dla LO ma 4 strony. Uczeń przychodząc z innej szkoły np. z klasy I ma wypełniony arkusz str 1, 2.
Nowa szkoła zakłada nowy arkusz str 1 i wypisuje oceny dla klasy 2 na str 2. Kończąc naukę uczeń w nowej szkole uczeń będzie miał arkusze str 1, 2, 3 czyli nie będzie 4 stron. Czy tak jest prawidłowo?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe