Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół - 5-letniego technikum -podano tygodniowy wymiar godzin danego przedmiotu w danej klasie. Nie podano natomiast tygodniowej liczby godzin dla ucznia np. w klasie I, tzn. Ile godzin w tygodniu może mieć uczeń klasy I technikum, np. 34. Do tej pory w rozporządzeniu podawano taka liczbę godzin.
Podanie tygodniowej liczby godzin w poprzednim ramowym planie wynikało przede wszystkim z tego, że liczby godzin przedmiotów były ustalane łącznie na dany etap edukacyjny. Aktualnie oprócz podania liczby godzin poszczególnych zajęć w tygodniu w wierszu nr 20 tabeli w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703 także jest podana tygodniowa liczba godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą w technikum w poszczególnych klasach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 2003 roku prowadzę przedszkole niepubliczne ogólnodostępne. W tej chwili mamy pięcioro dzieci niepełnosprawnych i chcielibyśmy stworzyć grupy integracyjne. Jak to zrobić i kogo o tym powiadomić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym musi znaleźć się informacja o udziale ucznia w projekcie oraz temat zrealizowanej pracy? Czy uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mają obowiązek realizacji projektów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy kończy się I semestr nauki w szkole podstawowej (i do kiedy należy dokonać wszelkich podsumowań), jeśli ferie zimowe przypadają od połowy do końca lutego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu zatrudniona jest nauczycielka od 15 lat na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego. Jest to nauczyciel dyplomowany posiadający umowę na czas nieokreślony. Nauczyciel ten doskonali swoje umiejętności i w chwili obecnej oprócz kwalifikacji z wychowania przedszkolnego posiada kwalifikacje z terapii pedagogicznej, kończy (VII-VIII) studia podyplomowe z logopedii oraz studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej. Przez cały okres pracy nauczycielka ta zatrudniona była na pełen etat, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. W tym roku szkolnym 2022/2023 ma etat 22/25 (grupa dzieci 6-letnich) oraz 2 godziny terapii pedagogicznej. Ostatnio nauczycielka ta zadała mi pytanie, czy mogłaby od nowego roku szkolnego „zejść” całkowicie z pracy w grupie przedszkolnej i zostać w przedszkolu tylko pracownikiem „specjalistą” prowadzącym zajęcia z terapii pedagogicznej, logopedii i jako pedagog specjalny? Teraz ma etat 22/25 + 2 godziny z terapii pedagogicznej. Od września 2023r. miałaby: 6 godzin jako pedagog specjalny, 10 godzin, jako logopeda i 4 godziny terapii pedagogicznej, czyli ogółem etat 20/22. Z powyższego wynika, że od września zaszłaby potrzeba zmiany wymiaru etatu z 22/25 na 20/22. Czy jest możliwa taka zmiana, żeby nauczyciel zszedł całkowicie z grupy i został w przedszkolu nauczycielem specjalistą? Ta zmiana oczywiście nie wynika z mojej strony, to nauczyciel chce zmiany. Jeśli tak, to jak powinna wyglądać umowa od września z tą nauczycielką? I jak nazwać w umowie jej stanowisko pracy? I czy mogę jej dać umowę od września na czas nieokreślony? Czy nauczycielka będzie nadal podlegała pod Kartę Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2011 dzieci sześcioletnie mogą rozpocząć naukę w klasie pierwszej. Jakie są procedury przyjmowania sześciolatków do szkoły? Czy dziecko musi mieć opinię poradni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe