Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych w arkuszach ocen np: MEN-I/41b/2 znajduje się dodatkowa rubryka Informacja o indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. W związku tym mam pytanie. Jakie informacje należy w niej umieścić jeśli uczeń taki IPET posiada? Natomiast w innych arkuszach ocen np: MEN-I/39b/2 jest rubryka przeznaczona na Informacje o indywidualnym programie lub toku nauki. Czy w tej rubryce również wpisujemy informacje o IPECIE?
W części edukacyjnej IPET-u mogą być ujęte elementy, np.:
- adaptacja (minimalna) programu nauczania, ograniczona do uwag związanych z dysfunkcją ucznia (np. dla dziecka z niedowidzeniem, niedosłuchem, niepełnosprawnością ruchową;
- znaczna adaptacja - kiedy stopień dysfunkcji ucznia uniemożliwia realizowanie treści programowych (np. dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością, z upośledzeniem w stopniu znacznym).
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny oznacza, że jest to program dla uczniów wymagających wsparcia edukacyjnego, ale także jednoczesnego działania terapeutycznego.
Natomiast informacje o indywidualnym programie lub toku nauki dotyczą ucznia zdolnego, któremu dyrektor udzielił zezwolenia na indywidualny program lub tok nauczania na mocy ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rozliczanie dotacji z jst dla przedszkola niepublicznego. Jesteśmy przedszkolem niepublicznym tzw. złotówkowym. W tej chwili jesteśmy po kontroli problemowej z Urzędu Miasta która miała na celu ocenić prawidłowość wykorzystania dotacji za rok 2013 kiedy nasza placówka była jeszcze punktem przedszkolnym. Kontroler stwierdził że faktury za miesiąc grudzień 2013 zostały zapłacone w styczniu 2014 i te kwoty trzeba będzie zwrócić bo dotację trzeba wykorzystać w danym roku. Moje pytanie brzmi: 1. Na jakich zasadach mają zostać zwrócone środki niewykorzystane, w jaki sposób oblicza się ewentualne odsetki karne i od kiedy. 2. Koszty poniesione w 2013 roku znacznie przewyższają kwotę dotacji z jst, nie wszystkie zostały wykazane w rocznym sprawozdaniu ponieważ poinformowano nas że nie ma takiej potrzeby, w związku z tym czy w chwili obecnej można przedstawić je jako koszty kwalifikujące się do uznania ich, jako koszty poniesione z dotacji za rok 2013 (czy te faktury które wystawiono w 2013 a opłacono w 2014, można zastąpić innymi fakturami opłaconymi w roku 2013)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pełnoletnia uczennica, która powtarzała drugą klasę, praktycznie przestała chodzić do szkoły od lutego tego roku. W czerwcu urodziła dziecko. Nie uzyskała promocji do klasy trzeciej gdyż otrzymała 4 oceny niedostateczne i z jednego przedmiotu była nieklasyfikowana. Czy ma ona prawo po raz drugi powtarzać drugą klasę? Czy jest jakaś podstawa do skreślenia jej z listy uczniów? Uczennica nie kontaktowała się na bieżąco z wychowawcą i nie informowała o swoich planach. Nie wiemy również co zamierza zrobić we wrześniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna decyzji dyrektora o kontynuowaniu nauki przez ucznia w OHP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pozytywna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie realizacji obowiązku szkolnego poza szkołą jest wydawana na rok, na etap edukacyjny bo na dokumencie nie jest wpisana data ważności? Ile minut trwają jednostki i ile godzin w miesiącu mają wynosić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? Rewalidacja i WWR to 60 min/ 1 zajęcia zapewne. Czy wobec nowych regulacji prawnych nauczyciel wspomagający w szkole ogólnodostępnej kwalifikacje: pedagogika resocjalizacyjna studia magisterskie nadające pełne kwalifikacje pedagogiczne oraz oligofrenopedagogika studia podyplomowe: 370 godzin wykładów i ćwiczeń oraz 150 godzin praktyk ma od września uprawnienia by dalej pracować na tym stanowisku i czy może robić awans zawodowy? Rozporządzenie o wydłużonym awansie ma wejść we wrześniu 2018 zatem teraz jest bez zmian, to rozporządzenie o nauczaniu indywidualnym też jeszcze chyba jest w formie projektu? Czy dyrektor i organ prowadzący - ta sama osoba w placówce niepublicznej może w tych 2 rolach występować na egzaminie na nauczyciela mianowanego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiadający orzeczenie do kształcenia specjalnego ma zagwarantowane przepisami 2 godziny rewalidacji (Rozporządzenie MEN w z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych). Jak należy potraktować dziecko z orzeczeniem uczęszczające do przedszkola? Czy także przyznaje się godziny na rewalidację indywidualną? Jeśli tak, to w jakim wymiarze, na podstawie jakich przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe