Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz sprzężeniami mam troje uczniów w klasie II oraz jednego ucznia w klasie IV. Czy mogę utworzyć z tych dwóch oddziałów oddział łączony II–IV? Ta czwórka uczniów ma niepełnosprawność sprzężoną, w tym niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Takie rozwiązanie jest niedopuszczalne. Na podstawie § 6 ust. 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2019 r., poz. 502) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, mogą być nie więcej niż 4 osoby. W szkołach podstawowych specjalnych, działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych, w zakresie danego etapu edukacyjnego, dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych (art. 96 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Ponieważ uczniowie uczęszczają do klasy II na pierwszym etapie edukacyjnym oraz klasy IV na drugim etapie edukacyjnym, utworzenie dla nich 4-osobowej klasy łączonej jest niedopuszczalne z powodu niedochowania wymogu utworzenia klasy łączonej w zakresie danego (tego samego) etapu edukacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy podział klasy na języku obcym jest obowiązkowy pod kątem stopnia zaawansowania, czy jedynie zalecany? Sytuacja dotyczy klasy, której liczebność nie przekracza 25 uczniów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie odnośnie oceny pracy dyrektora, której dokonuje Organ Prowadzący. Czy jest jakiś arkusz kontrolny (dokładny), wg którego ta kontrola przebiega? Co jest dokładnie sprawdzane? Chodzi mi bardziej o sferę pedagogiczną niż o finansową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W postępowaniu administracyjnym mającym na celu skreślenie dziecka z listy uczniów jest mowa o zasięgnięciu opinii samorządu szkolnego. Czy zapis ten dotyczy również szkoły podstawowej? W jakiej formie uczniowie samorządu swoją opinię muszą wyrazić? Czy można z nimi omówić szczegóły danej sytuacji, włącznie z ustaleniami z rodzicami? Czy nie jest to przekroczeniem prawa dot. ochrony danych osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawdą jest, że tylko pełnoletni uczeń może odebrać legitymację szkolną i świadectwo promocyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy VII szkoły publicznej posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (upośledzenie lekkie) jest zwolniony z nauki drugiego języka? Jeżeli takie zwolnienie mu przysługuje, to jakie ma mieć zajęcia w czasie, gdy jego oddział ma zajęcia z drugiego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe