Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W tym roku szkolnym uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym ze sprzężeniami kończy szkołę podstawową. Rodzice nie chcą oddać go do szkoły przysposabiającej do pracy, a chcą pozostawić w Ośrodku Rewalidacyjno -Wychowawczym, by realizował zajęcia przewidziane w rozporządzeniu o ORW (MEN poz.1606 rozdział 5 § 51.2). Czy ma taką możliwość?
Na podstawie § 50 ust. 2 pkt 2 i ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz.U. z 2017 r., poz. 1606) wychowankami ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych są dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które mogą być przyjmowane do ośrodka nie wcześniej niż od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 3. rok życia. Pobyt wychowanka w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym trwa nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym wychowanek kończy 24. rok życia. Ponieważ określony jest najniższy wiek uprawniający do przyjęcia do OREW oraz maksymalny wiek pobytu w OREW, absolwent szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym ze sprzężeniami może zostać przyjęty do OREW i przebywać w nim nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym skończy 24. rok życia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Meldunek a miejsce zamieszkania? Dziecko jest zameldowane w Puławach, a mieszka w Leokadiowie. Który adres należy wpisać dziecku w arkuszu ocen? W wykazie jest to dziecko spoza obwodu naszej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2018 r. do naszej szkoły podstawowej do klasy IV będzie uczęszczał uczeń z zagranicy, pochodzenia polskiego.Uczeń ten nie uczył się j. angielskiego w Belgii. Co powinien zrobić dyrektor przyjmując takiego ucznia do szkoły. Czy od 1 września należy zorganizować dodatkowe indywidualne zajęcia z j. angielskiego w/w uczniowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc.Czy mam obowiązek objąć funduszem socjalnym nauczyciela, który został zwolniony z art 20 lutym 2001 roku i do 01-2009 roku pracował w innych zakładach pracy (nie oświatowych). W 2009 roku osiągnął wiek 55 lat i otrzymał emeryturę nauczycielską na starych zasadach. W 2011 roku złożył podanie o objęcie go funduszem socjalnym, twierdząc, że jest moim emerytem. Było to dla mnie zaskoczeniem, gdyż nawet nie miałam wiedzy o tym, że ten były nauczyciel uzyskał emeryturę nauczycielską w 2009 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Przebywałam na dłuższym zwolnieniu lekarskim trwającym 1,5 roku. Do pracy wróciłam 1 marca 2012 r. Pełniąca obowiązki dyrektora pomyliła się i zajęcia pozalekcyjne, tj. koło informatyczne dla klasy VI wpisała do dziennika lekcyjnego, z którego uczniowie zostali ocenieni na I semester. W szkolnym planie nauczania informatyka kończy się w klasie V. Co mam w takim przypadku zrobić?
Pytanie 2:
Uczniowie klasy IV od 20 września 2011 r. posiadali zwolnienie z wychowania fizycznego. Pełniąca obowiązki dyrektora wydała decyzję o zwolnieniu uczennicy z tych zajęć, lecz na I sem nauczyciel w-fu wystawił jej ocenę z przedmiotu. P. o. dyr. nie zanegowała tego. Jak mam postąpić w tym przypadku - czy na koniec roku mam przepisać tę ocenę, czy napisać " zwolniona"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o wzór uchwały klasyfikacyjnej. Czy uczeń z ocenami niedostatecznymi na półrocze jest klasyfikowany czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe