Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z "ustawą Kamilka" czy nauczyciele zatrudnieni w szkole przed 15 luty 2024r. z którymi umowa trwa nieustannie muszą dostarczyć zaświadczenie z KRK o niekaralności.Czy dotyczy to nauczyciela z którym po 15 luty zawieramy umowę?
Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z 13.05.2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym obowiązki wskazane w treści art. 21 ust. 2-8 występują:
- przed nawiązaniem stosunku pracy,
- przed dopuszczeniem osoby do innej działalności.
W treści art. 21 ust. 3 ustawy pojawił się obowiązek wobec osoby podejmującej zatrudnienie lub działalność z dziećmi do przedłożenia pracodawcy informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV ustawy z dnia 6.06.1997 r. Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 k.k. oraz w ustawie z 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
Dyspozycja art. 21 ust. 3 ustawy odwołuje się do art. 21 ust. 1 ustawy, który w odniesieniu do pracownika wyraźnie zakreśla aktualizację obowiązku "przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy". Co oznacza, że obowiązek ten nie aktualizuje się wobec nauczycieli i innych pracowników zatrudnionych w szkole w dacie wejścia w życie ww. nowelizacji, tj. przed dniem 15.02.2024 r.
Obowiązek ten aktualizuje się tylko w przypadku kolejnego zatrudnienia nauczyciela (lub podjęcia działalności z dziećmi) nawiązanego po 15.02.2024 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektorowi gimnazjum kończy się kadencja 31.08.2017 r. Czy dyrektor szkoły podstawowej, do której włącza się gimnazjum musi powierzyć mu stanowisko wicedyrektora na okres dwóch lat, do 31 sierpnia 2019 r?
- Pracownica obsługi przebywała na długim zwolnieniu lekarskim (182 dni). Po wyczerpaniu okresu zasiłkowego przebywała na świadczeniu rehabilitacyjnym do 02.09.2017 r. W sierpniu złożyła wniosek o rentę. Do tej pory nie otrzymała jeszcze decyzji z ZUS, ale poinformowała ustnie, że ma orzeczenie z ZUS, w którym ustalono, że jest częściowo niezdolna do pracy do 30.09.2018 r. Od dnia otrzymania orzeczenia przebywa w szpitalu psychiatrycznym. Co w tym przypadku ma zrobić pracodawca? Czy rozwiązać umowę z dniem 03.09.2017 na podstawie art.53 K.p.§ 1 i wypłacić odprawę rentową, czy czekać? Kiedy pracownik przedstawi decyzję z ZUS?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w szkole niepublicznej na czas zastępstwa (do 30.06.15) na podstawie umowy zlecenia może rozpocząć staż na stopień nauczyciela mianowanego? Uprzejmie proszę o podanie w odpowiedzi podstawy prawnej.
- Czy na podstawie ustawy PO w art. 15 oprócz Ko należy powiadamiać organ prowadzący o zatrudnieniu osoby niebędącej nauczycielem do prowadzenia zajęć edukacyjnych?
- Nauczyciel dyplomowany ma pracować od września na 17/18 etatu w jednej placówce i 6/18 w innej (na terenie tej samej gminy, aby dopełnić etat i jeszcze uzyskać nadgodziny w celu uniknięcia wypłacania przez organ prowadzący, dodatkowej 14-ej pensji). Dodam, że ta jedna brakująca godzina, mogłaby być bez problemu przyznana i nauczyciel miałby cały etat w jednej placówce (w tej chwili planowana jest zmiana w szkolnym planie nauczania, aby "zabrakło" tej godziny). Czy jest to zgodne z prawem? Czy dyrektor może w ten sposób rozplanować godz. w szkolnym programie nauczania (dodam, że nauczyciel wyraża zgodę na uzupełnienie w innej szkole)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe