Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka będzie realizowane w przedszkolu. Kto decyduje ile godzin może być zrealizowanych? Czy Dyrektor może dla jednego dziecka przyznać 8 godzin/m-c, a innemu 6 godzin/m-c? Jak należy umotywować taką decyzję?
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb danego dziecka. O liczbie godzin dla każdego dziecka decyduje dyrektor (art. 71b ust. 2b UoSO, § 4 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz. U. z 2013 r., poz. 1257).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rozporządzenie MEN z dnia 21 czerwca 2012 r w sprawie dopuszczania podręczników i programów nauczania straciło moc w związku z wejściem ustawy z dnia 30 maja 2014r. jak powinien wyglądać teraz wniosek do dyrektora o dopuszczenie programu nauczania skoro nie zostało sprecyzowane, jak to miało miejsce w poprzednim rozporządzeniu, co program nauczania powinien w szczególności zawierać. Czy stare wnioski należy zmienić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie nowe uregulowania prawne obowiązują od 1 stycznia 2015r. w zakresie ochrony danych osobowych i muszą być wprowadzone w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jeden obowiązujący wzór protokołu egzaminu klasyfikacyjnego i poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica drugoroczna w klasie I gimnazjum zaszła w ciążę i otrzymała nauczanie indywidualne od marca. Wcześniej wcale nie uczęszczała do szkoły. Na semestr miała oceny nieklasyfikacyjne prawie ze wszystkich przedmiotów. Czy jest możliwe, aby zdała? Jak ma zaliczyć te nieklasyfikowania z półrocza i czy w ogóle może?
- Od 5.10.2010 r. posiadam trzecie orzeczenie z poradni, na podstawie, którego mógłbym otworzyć klasę integracyjną. Czy ewentualnie mogę jeszcze pisać w tym roku szkolnym do organu prowadzącego szkołę o przekształcenie oddziału I klasy gimnazjum w klasę integracyjną? Czy w ogóle, czy od II semestru?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe