Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
We wrześniu 2017 r. zatrudniliśmy nauczyciela na podstawie mianowania. Pani złożyła wymówienie i rozwiązanie stosunku pracy nastąpiło z dniem 31.01.2018 r. Jakiej wysokości powinnam naliczyć ekwiwalent?
W przypadku nauczyciela szkoły feryjnej, na podstawie art. 64 ust. 5 Karty Nauczyciela, nauczyciel zatrudniony przez cały okres trwania zajęć w danym roku szkolnym, ma prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze i na zasadach określonych w ust. 1 (ferie i wakacje) Nauczyciel zatrudniony przez okres krótszy niż 10 miesięcy, ma prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze proporcjonalnym do określonego w umowie okresu prowadzenia zajęć. Zgodnie z art. 65 KN, nauczyciel zatrudniony w szkole feryjnej uzyskuje prawo do pierwszego urlopu w ostatnim dniu poprzedzającym ferie szkolne, a prawo do drugiego i dalszych urlopów - w każdym następnym roku kalendarzowym.
W przypadku szkół nieferyjnych, nauczyciel w przypadku nawiązania lub ustania stosunku pracy w trakcie roku kalendarzowego, ma prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze proporcjonalnym do okresu przepracowanego, zgodnie z odrębnymi przepisami (art. 64 ust. 5a KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka od 3.01.2022 r. korzysta z urlopu rodzicielskiego. W trakcie jej urlopu kończy się umowa o pracę. Jakie czynności ma podjąć dyrektor w celu umożliwienia kontynuacji urlopu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazjum zostało włączone w struktury szkoły podstawowej, jak należy rozwiązać stosunek pracy z nauczycielem, dla którego nie ma godzin ze względu na odejście 3 klas gimnazjalnych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany rozwiązał umowę 31.03.2007 w związku z przejściem na emeryturę. Od dnia 02.04.2007 roku zawarliśmy umowę o pracę z w/w nauczycielem na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy 30/30. W roku 2011 w związku ze zmniejszeniem liczby godzin nauczyciel zgodził się na ograniczenie zatrudnienia do pół etatu 15/30. W roku 2013 nastąpiła zmiana stanowiska i wymiaru czasu pracy na 13/26. W roku szkolnym 2015/16 w związku ze zmniejszoną liczbą oddziałów musimy zwolnić innego nauczyciela, którego chcielibyśmy zostawić. Wyżej wymieniony nauczyciel jest już emerytem dlatego to z nim chcielibyśmy rozwiązać umowę, a przedłużyć umowę z nauczycielem (obecnie stażystą), który nie ma innego źródła utrzymania. W jaki sposób rozwiązać umowę z nauczycielem emerytem (podstawa prawna uzasadnienie i ewentualna odprawa )?
- Czy pracownikowi administracji w publicznej szkole można przyznać dodatek specjalny w związku z dodatkowymi zadaniami spoza zakresu obowiązków za okres np. od 1 lutego do 31 maja 2023 r., a następnie za okres od 1 września do 31 grudnia 2023 r.? Czy będzie to zgodne z przepisami o przyznawaniu dodatku specjalnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź i poradę w ważnych dla mnie kwestiach. Organ prowadzący szkołę wyraża chęć, aby po reformie pozostawić pełną szkołę podstawową z kl. I- VIII + oddział przedszkolny, jednak na chwilę obecną brakuje dwóch sal lekcyjnych. Wyjściem z sytuacji byłoby podzielenie dużej sali na dwie mniejsze - jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie metrażu sali lekcyjnej w przeliczeniu na ucznia? Druga propozycja - przechodzenie na zajęcia edukacyjne do sali, której uczniowie mają w tym czasie wych. fizyczne - czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami? Czy każda klasa musi mieć przydzieloną "swoją" izbę lekcyjną?... I czy w związku z powrotem do szkoły podst. przedmiotów: geografia, fizyka, chemia, biologia muszą być od września 2017r. utworzone pracownie przedmiotowe z pełnym wyposażeniem?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe