Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, czy nauczyciel, który ukończył studia wyższe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki rewalidacyjnej, a ponadto 2-semestralne studia podyplomowe w zakresie komputeryzacji kształcenia specjalnego, uzyskując jednocześnie uprawnienia i kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu technologii informacyjnych, informatyki z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówkach kształcenia specjalnego oraz instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, formach pozalekcyjnych i szkolnych posiada kwalifikacje do nauczania informatyki w szkołach wchodzących w skład młodzieżowego ośrodka wychowawczego? Z góry dziękuję za odpowiedź.
§ 16. ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli:
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii posiada osoba, która ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły, określone w § 2-5, a ponadto ukończyła:
1) studia wyższe w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii lub
2) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności resocjalizacja lub socjoterapia, lub
3) studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii.
Z cytowanego przepisu wynika, że posiadanie dodatkowego wykształcenia w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii jest warunkiem niezbędnym do tego, aby posiadać kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach wchodzących w skład MOW.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniłam osobę jako pomoc do uczniów niepełnosprawnych. Kadrowa przygotowała umowę na czas próbny. składniki umowy pensja zasadnicza i premia do 20%. ja uznałam, ze na razie nie ma podstaw do wypłacania premii, pani jeszcze nic nie zrobiła. Kadrowa stwierdziła, że skoro w umowie jest premia to musi ją otrzymać i to w zasadzie w wysokości 20% chyba, ze mam powody, aby przyznać niższą lub w ogóle. Do tej pory wszyscy moi pracownicy otrzymywali pełną premię,ale czy to oznacza, że nie mogę samodzielnie decydować o wysokości premii tylko za każdym razem muszę na piśmie informować kadry dlaczego premia jest niższa. Na przykład w ferie osoby przychodzą do pracy, wykonują jakieś zlecone prace lub są po prostu więc za to też pomocy należy się premia. bardzo proszę o wyjaśnienie, bo nie mogę dojęć do porozumienia z kadrową.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mgr z pp (WSP uk. w 1982 r., pedagogika przedszkolna), który ukończył studia podyplomowe zakresu oligofrenopedagogiki może prowadzić zajęcia z terapii pedagogicznej w szkole podstawowej? Dziękuję za pomoc.
- Nauczycielka stażystka została przyjęta do szkoły w dniu 1.09.2015 r. na czas określony do dnia 24.06.2016 r. i rozpoczęła staż na nauczyciela kontraktowego. Od dnia 1 marca pracuje w innej szkole, do której przeszła za porozumieniem stron. W drugiej szkole została zatrudniona do lutego 2017 r. Cały czas pracuje na zastępstwo. Proszę o odpowiedź czy może kontynuować staż w drugiej szkole od dnia 1 marca 2016 r.?
- Dyrektor szkoły z dniem 31 sierpnia 2019 roku przechodzi na emeryturę. Z poprzedniego roku zostało mu 10 dni niewykorzystanego urlopu. W tym roku z powodu prowadzonych remontów też wszystkich dni nie wykorzysta. Czy będzie należał się ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Jeśli tak, to w jaki sposób powinien być wyliczony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Zostałem przeniesiony zgodnie z art.18 ust 1 pkt 4 KN. Szkoła z której zostałem przeniesiony wystawiła mi świadectwo pracy, które oczywiście przyjąłem, teraz nie do końca jestem pewien czy postąpiłem prawidłowo. Bardzo proszę o pomoc, czy da się w jakiś sposób "odkręcić" tą sprawę? W świadectwie pracy mam zaznaczone, że cyt.: stosunek pracy ustał w wyniku a) rozwiązania " przeniesienie z dniem.... itd.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe