Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam Nawiązując do otrzymanej od Państwa opinii "...Instruktor praktycznej nauki zawodu nie jest nauczycielem, ponieważ nie posiada kwalifikacji nauczycieli praktycznej nauki zawodu, wymienionych w § 6 w zw. z § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) i co do zasady nie zatrudnia się go na stanowisku pedagogicznym.." Czy instruktora praktycznej nauki zawodu należy zatrudnić na podstawie art. 15 prawa oświatowego? Pozdrawiam
Jeżeli instruktor praktycznej nauki zawodu nie posiada poziomu wykształcenia wymaganego od nauczyciela praktycznej nauki zawodu (lub nie są spełnione przesłanki z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215), to może zostać jedynie zatrudniony na stanowisku niepedagogicznym. Na podstawie art. 15 ust. 6 w zw. z ust. 2 – 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, w uzasadnionych przypadkach w szkole publicznej może być, za zgodą organu prowadzącego, zatrudniona osoba posiadająca przygotowanie zawodowe uznane przez dyrektora szkoły za odpowiednie do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego. Osobę tę zatrudnia się na umowę o pracę z tym że stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć edukacyjnych nauczycieli oraz ustala się jej wynagrodzenie nie wyższe niż 184% kwoty bazowej, określanej dla nauczycieli corocznie w ustawie budżetowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka została zatrudniona na umowę na czas nieokreślony do ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na 10/18 godzin tygodniowo. Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej jaką należy wpisać na świadectwie pracy w przypadku:
- śmierci dziecka
- braku zgody rodzica na przedłużenie nauki dziecku
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zasady zatrudnienia w szkole asystenta i nauczyciela wspomagającego?/podstawy prawne/
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Sekretarz szkoły ma już uprawnienia emerytalne. W kwietniu złożył wniosek o rozwiązanie umowy w związku z przejściem na emeryturę za porozumieniem stron z dniem 28.07.2017. Czy dyrektor szkoły może nie zgodzić się i zaproponować późniejszy termin np.25.08.2017 ze względu na konieczność przeprowadzenia inwentaryzacji w sierpniu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorek niepublicznego przedszkola. Chętnie uczestniczę w wyjazdowych szkoleniach organizowanych tak przez różne organizacje .
Moje pytanie dotyczy szkoleń:
1) Czy właściciel przedszkola - mój organ prowadzący - może mi zabronić uczestnictwa w szkoleniach? Niestety muszę brać na to urlop na żądanie.
2) Czy legalnym jest wymuszanie na mnie branie bezpłatnego urlopu?
3) Czy jest gdzieś zapis że powinnam mieć te szkolenia dotowane lub zwracane delegacje?
W chwili obecnej mam z tym potężne trudności.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy od podstawy 13-stki odejmujemy np. zwolnienia z tytułu opieki nad zdrowym dzieckiem art. 188KP, urlopy okolicznościowe (z tytułu urodzenia dziecka, ślubu lub pogrzebu)? 2.Czy pracownikowi obsługi przyjętemu od 01-09 do 31-12 należy naliczyć trzynastkę? 3. Czy pracownik sezonowy, który w 2015r. pracował od 01-01 do 31-03 nabył prawo do 13-stki? 4. Nauczyciel zatrudniony od 01-01 do 31-08 oraz na zastępstwo od X do XII na 3-m-ce. Czy za okres zastępstwa należy naliczyć trzynastkę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe