Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik administracji szkoły (kierownik gospodarczy) wystąpił z podaniem do dyrekcji o wystawienie świadectwa pracy- pracownik pracuje nadal w szkole i dodatkowo ma drugi etat w innej szkole- czy dyrekcja szkoły ma wystawić świadectwo pracy mimo, iż stosunek pracy nie ustał czy wystarczy zaświadczenie potwierdzające jego zatrudnienie? Czy w drugiej szkole dyrektor doliczy lata pracy pracownika na podstawie owego zaświadczenia? Proszę o podanie podstawy prawnej.
USTAWA z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych:
art. 38 ust. 5. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę, nagrody jubileuszowej i jednorazowej odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy wlicza się wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
Świadectwo pracy wystawia się po zakończonym okresie zatrudnienia:
art. 97. § 1 kodeksu pracy: W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy.
Wyjątek stanowią umowy o pracę na czas określony następujące po sobie:
art. 97 § 11 kodeksu pracy: Jeżeli pracownik pozostaje w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę na okres próbny, umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas wykonania określonej pracy, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie takich umów, zawartych w okresie 24 miesięcy, poczynając od zawarcia pierwszej z tych umów.
§ 12. Świadectwo pracy wydaje się w dniu upływu terminu, o którym mowa w § 11. Jeżeli jednak rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę nawiązanej przed upływem 24 miesięcy przypada po upływie tego terminu, świadectwo pracy wydaje się w dniu rozwiązania lub wygaśnięcia takiej umowy o pracę.
§ 13. Pracownik, o którym mowa w § 11, może w każdym czasie żądać wydania świadectwa pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem każdej umowy o pracę wymienionej w tym przepisie lub świadectwa pracy dotyczącego łącznego okresu zatrudnienia na podstawie takich umów, przypadającego przed zgłoszeniem żądania wydania świadectwa pracy. Pracodawca jest obowiązany wydać świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku pracownika.
W pytaniu nie podano, czy pracownik jest zatrudniony na stałe, czy na czas określony. Jeżeli na czas określony, wówczas świadectwo pracy obejmujące czas trwania umów na czas określony można wystawić na wniosek pracownika. Jeżeli jednak pracownik jest zatrudniony na czas nieokreślony, nie można wystawić mu świadectwa pracy, skoro stosunek pracy wciąż trwa.
W przypadku dodatkowego zatrudnienia pracownika samorządowego zastosowanie mają przepisy ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, tj.
§ 7. 3. Jeżeli praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
Okresy zatrudnienia podstawowego, o których mowa w powyższym paragrafie dotyczą czasu, kiedy pracownik jest zatrudniony w podstawowym miejscu pracy. Wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia podlegają zaliczeniu i należy pracownikowi wypłacać dodatek za wysługę lat. W drugiej szkole pracownik może zatem otrzymać dodatek za wieloletnią pracę na podstawie wcześniejszych świadectw pracy, o ile takie posiada oraz świedectwa wydanego przez obecną szkołę, jeżeli pracował ma umowy na czas określony i w związku z tym otrzymał od Państwa świadectwo pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki wymiar urlopu przysługuje po 3 latach pracy osobie sprzątającej w szkole, zatrudnionej na 3/4 etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 1 września 2020 r. nauczyciel (bez stopnia awansu zawodowego) posiadający licencjat w zakresie filologii angielskiej oraz przygotowanie pedagogiczne, będzie mógł pracować jako nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej i w przedszkolu? Czy od 1 września 2020 r. od wszystkich nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, pedagogów specjalnych, itp. wymagane będzie wykształcenie na poziomie studiów II stopnia (magisterskich)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od listopada uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Uczeń ma upośledzenie lekkie. Do rewalidacji zalecono usprawnianie mowy i ruchowe. Czy logopeda i nauczyciel w-f-u ze skończoną gimnastyką korekcyjną, nauczyciele dyplomowani, mogą prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniem? Czy należy im wypłacić wynagrodzenie jako dyplomowanym czy stażyście?
- Pytanie dotyczy płacenia składek do ZUS Zatrudniłem nauczyciela który prowadzi działalność gospodarczą i opłaca wszystkie składki do ZUS, w szkole ma zatrudnienie na ponad 1/2 etatu. Jakie składki ZUS należy odprowadzać z tytułu zatrudnienia nauczyciela w szkole?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, mający:
-dyplom ukończenia studiów wyższych zawodowych (3-letnich) na kierunku ochrona środowiska,
-dyplom ukończenia studiów magisterskich uzupełniających (2-letnich) na kierunku biologii środowiska,
-zaświadczenie uzyskania kwalifikacji pedagogicznych do pracy nauczycielskiej, gdzie dydaktyką przedmiotowa były: biologia, chemia i przyroda (razem 120 h wykładów i ćwiczeń) może być zatrudniony na stanowisku nauczyciela chemii w szkole podstawowej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe