Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witamy, prosimy o wyjaśnienie czy szkoła ma obowiązek przechowywania oryginałów świadectw uczniów/słuchaczy w okresie nauki, jeśli nie to, czy możemy wykonać kopię przy zapisywaniu ucznia/słuchacza i potwierdzić za zgodność z oryginałem?
Świadectwo szkolne jest własnością ucznia, ale jest niezbędne szkole w procesie rekrutacji. Dokumenty związane z procedurą podlegają kontroli prowadzonej przez organ nadzoru pedagogicznego.
Na podstawie § 9 rozporządzenia, kandydat umieszczony na liście przyjętych do danej szkoły, w terminie wskazanym przez kuratora oświaty, składa oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginał świadectwa, a także zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego. W mojej opinii – nie ma uzasadnienia kopiowanie świadectwa ani przechowywanie oryginałów dłużej niż wymaga tego postępowanie rekrutacyjne. Po zakończeniu rekrutacji uwzględniającej także termin ewentualnych zastrzeżeń lub odwołań, nie ma potrzeby przechowywania ww. dokumentów w szkole. Przepisy prawa nie regulują postępowania wobec tych dokumentów, wydaje się więc logiczne, że oryginały świadectw będące własnością ucznia, powinny być w jego posiadaniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się maksymalnie 5 dzieci. Czy można łączyć na tych samych zajęciach dzieci w różnym wieku, np. 3 -latka z 6 latkiem; ucznia klasy 4 z uczniem z klasy 6?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać na temat wydatków strukturalnych. Czy wyposażenie w meble, sprzęt i pomoce dla nowego oddziału przedszkolnego, który został przekształcony z sali lekcyjnej na salę oddziału przedszkolnego stanowi wydatek strukturalny? Przedszkole mieści się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda postępowanie rekrutacyjne ucznia starającego się o przyjęcie do I klasy gimnazjum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyscyplinowanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, w związku z pełnieniem przez nich dyżurów, napotyka sprzeciw. Nauczyciel będąc na korytarzu część swoich podopiecznych ma w klasie, twierdzi, że oni mają potrzebę zabawy, posiłku itp. Czy w tej sytuacji szkoła zapewnia bezpieczne warunki przebywania uczniów w szkole? Jak doprowadzić do zapewnienia bezpiecznych warunków nauki i odpoczynku dla najmłodszych uczniów w naszej placówce.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe