Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniłam panią jako pomoc do uczniów niepełnosprawnych w szkole specjalnej. Pani obecnie ma licencjat z psychologii pracy. W ubiegłym roku ukończyła jednocześnie kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki i kurs pedagogiczny dla nauczycieli pracujących w szkole. Pani chciałaby teraz pracować jako nauczyciel wspomagający lub świetlicy. Czy może?
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli:
§ 14. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, szkołach podstawowych specjalnych, gimnazjach specjalnych, szkołach ponadgimnazjalnych specjalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodkach wychowawczych, dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, szkołach specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, ośrodkach umożliwiających dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim oraz dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, a także kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, posiada osoba, która:
1) ukończyła studia wyższe w zakresie oligofrenopedagogiki lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, określone w § 2-5, a ponadto ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie oligofrenopedagogiki, lub
3) ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności oligofrenopedagogika.
oraz
§ 24. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych i nauczyciela-wychowawcy w internatach posiada osoba, która:
1) ukończyła studia wyższe na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) ukończyła studia wyższe na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły, w której prowadzone są świetlica szkolna lub internat, określone w § 2-4.
Z powyższego wynika, że pani nie posiada odpowiednich kwalifikacji. Ukończony kierunek (psychologia pracy) z pewnością nie spełnia wymogów rozporządzenia, czyli: kierunek, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dopuszczalne jest zatrudnienie specjalisty na dwie umowy o pracę w tej samej placówce, np: w klasach edukacyjnych i na wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w godzinach popołudniowych? Jak wpisać do SIO?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielce posiadającej 39 letni staż pracy, zatrudnionej na podstawie mianowania oraz posiadającej uprawnienia emerytalne proponuję zmianę stanowiska (wychowawca świetlicy w niepełnym wymiarze godzin). Nauczycielka nie wyraża zgody. Czy w tym przypadku mogę rozwiązać z nią stosunek pracy z przyczyn organizacyjnych - art.20 ust.1 KN na podstawie porozumienia stron, czy konieczne jest trzy miesięczne wypowiedzenie? Jaka odprawa jej przysługuje i czy rozwiązanie umowy o pracę może nastąpić na koniec lipca?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie: Były nauczyciel zwrócił się o wydanie mu duplikatu świadectwa. Po sprawdzeniu teczki akt osobowych okazało się że:
1. w teczce akt osobowych nie ma świadectwa pracy
2. w teczce akt osobowych jest informacja że z nauczycielem rozwiązano stosunek pracy przez porzucenie z dn. 17 luty 1986
Pytanie:
1.czy można wystawić pracownikowi świadectwo pracy, jeśli tak jaki druk. data etc.?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pewien problem. Już drugi rok mam na zastępstwo za nieobecną nauczycielkę (ciąża, macierzyński i urlop) nauczycielkę (kontraktową), prawdziwą pasjonatkę, uczy przedmiotów zawodowych i do tego jest managerem hotelu (więc możliwości dla uczniów wymarzone, zajęcia w hotelu, warsztaty, itp) dzieciaki za nią przepadają. Chciałabym ją zostawić, a pożegnać się z tą co ma w lutym 2018 wrócić (ta jest przeciwieństwem, leniwa, niezaangażowana, nawet nie chce jej się wykorzystywać sprzętu, które mamy na wyposażeniu szkoły) dla uczniów to będzie szok z przestawieniem się. Ta co wraca jest również nauczycielem kontraktowym, odchodząc na L-4, a potem na macierzyński miała pełny etat. Jak to bezboleśnie zrobić, czy można coś zrobić? Zaznaczę jeszcze, że nie będę miała dla tej przychodzącej pełnego etatu. Przedmioty zawodowe w klasie IV wszystkie odbędą się w I sem, więc teraz nauczycielka zastępująca ma więcej godzin, ale są one uśrednione na cały rok szkolny (wg programu Vulcan) i trochę byłaby pokrzywdzona.
Bardzo proszę o radę.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Mam w szkole 3 n-li jęz.pol. Pierwszy - dyplomowany, 27 lat pracy, drugi mianowany 6 lat pracy, obecnie na urlopie wych., trzeci n-el kontraktowy, 4 lata pracy ,13/18 etatu obecnie na zwolnieniu, w marcu urodzi dziecko. Obecnie pracuje tylko dyplomowany. Czy ze względu na to, że mam do dyspozycji tylko 34 godziny j.pol., mogę dokonać zmiany warunków umowy n-lowi dyplomowanemu? Czy w tym przypadku jest możliwa zmiana warunków umowy z paniami nieobecnymi w szkole na pewno do czerwca 2012 roku. Jeśli nie, to co w ogóle może dyrektor zrobić w tym przypadku.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe