Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgłosiła się do nas, do klasy 1 liceum ogólnokształcącego dla dorosłych uczennica, która przez ostatnie 10 lat mieszkała we Włoszech. Ma skończona podstawówkę w Polsce i gimnazjum we Włoszech. W związku z tym nie ma oceny z języka polskiego. Czy musi nadrabiać różnice programowe i konieczne jest przyznanie jej dodatkowych godzin języka polskiego?
Zgodnie z art. 165 ust. 7 i 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., osoby będące obywatelami polskimi, podlegające obowiązkowi nauki, które nie znają języka polskiego albo znają go na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki, mają prawo do dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego. Dodatkową naukę języka polskiego dla tych osób organizuje organ prowadzący publiczną szkołę, nie dłużej niż przez okres 12 miesięcy i w wymiarze nie niższym niż 2 godziny lekcyjne tygodniowo. Jeżeli nauczyciel języka polskiego stwierdzi konieczność uzupełnienia różnic programowych z tego przedmiotu, organ prowadzący szkołę organizuje w szkole dodatkowe zajęcia wyrównawcze z tego przedmiotu, które są prowadzone indywidualnie lub w grupach, w formie dodatkowych zajęć lekcyjnych z tego przedmiotu, w wymiarze 1 godziny lekcyjnej tygodniowo. Tygodniowy rozkład dodatkowych zajęć wyrównawczych ustala, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, dyrektor szkoły. Łączny wymiar dodatkowych zajęć nauki języka polskiego oraz zajęć wyrównawczych nie może przekroczyć 5 godzin tygodniowo - § 17 i 18 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, Dz.U. z 2017 r., poz. 1655.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź na wątpliwość w jakich okolicznościach RP może uczniowi odmówić uczniowi zgody na egzamin klasyfikacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wpisać na świadectwo oceny, jeżeli uczeń ma innego nauczyciela na matematyce rozszerzonej i innego nauczyciela na matematyce podstawowej? Czy ustala się dwie oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych, czy uczeń otrzymuje tylko jedną ocenę klasyfikacyjną niezależnie od tego, czy realizował je w zakresie podstawowym czy rozszerzonym; i który nauczyciel powinien klasyfikować ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z różną formą kształcenia w roku szkolnym 2020/2021 (stacjonarne, hybrydowe, zdalne) należy zmienić statut szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 01.09.2011 r. objęłam funkcję dyrektora szkoły. Przygotowując szkołę do tegorocznego rozpoczęcia, w sierpniu 2012 zleciłam referentce szkolnej, aby zorganizowała i powiadomiła wszystkie podmioty, które dokonują kontroli przed rozpoczęciem roku szkolnego, m.in. firmę d/s kontroli sprzętu przeciwpożarowego. Okazało się, że w dokumentacji kontrolnej brak protokołu kontroli z zeszłego roku 2011. Firma, która rzekomo wykonała przegląd w 2011 roku, dostarczyła mi ksero protokołu. Wynika z niego, że kontrola została przeprowadzona 1.09.2011 r. czyli wtedy, gdy już ja byłam dyrektorem. Jednak na protokole jest pieczątka poprzedniego dyrektora, który zdał mi pieczątki 31.08.2011 r. Jak to jest możliwe? Czy doszło do fałszerstwa dokumentów? Co zatem powinnam zrobić? Co grozi poprzedniemu dyrektorowi za dokonanie takiego fałszerstwa? Komu i do kiedy muszę zgłosić ten fakt?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Urząd Miasta może żądać od Przedszkola Niepublicznego zwrotu błędnie naliczonej dotacji za lata 2016, 2017, 2018, 2019? Łączna kwota jest dość znaczna- do kogo możemy się odwoływać? Zaznaczam, że wyznaczony termin zwrotu błędnie naliczonej dotacji wynosi jedynie 14 dni!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe