Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z pytaniem czy zakup i montaż klimatyzacji w sali zajęć dla dzieci w przedszkolu niepublicznym można rozliczyć w ramach dotacji oświatowej? Montaż ten jest konieczny ze względu na wysokie wartości temperatur w okresie letnim i ryzyko wystąpienia udaru cieplnego u dzieci.
Jeżeli wydatki na zakup i montaż klimatyzacji nie przekraczają 10.000 zł, a ponadto takie urządzenia nie są wbudowane na stałe w konstrukcję budynku i których ewentualny demontaż oraz przeniesienie w inne miejsce nie spowoduje uszkodzenia budynku ani samego urządzenia, mogą zostać sfinansowane z dotacji samorządowej jako środki trwałe, jeśli jednocześnie służą celom dydaktyczno - opiekuńczo – wychowawczym przedszkola (z ich działania korzystają także dzieci, a nie tylko organ prowadzący lub pracownicy przedszkola), zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203. Natomiast w przypadku, gdy do danego urządzenia nie jest spełniony chociaż jeden z ww. warunków, nie może być finansowane z dotacji samorządowej, gdyż będą stanowiły wydatki inwestycyjne wykluczone z wydatkowania z dotacji. Organ prowadzący musiałby je pokryć z innych środków zapewnianych na działalność przedszkola.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Osoba fizyczna jest organem prowadzącym niepubliczną szkołę podstawową. Szkoła posługuje się tym samym numerem NIP co osoba fizyczna, odrębne są numery REGON. Z dniem 31 sierpnia szkoła niepubliczna będzie likwidowana, a w jej miejsce z dniem 1 września powstanie szkoła publiczna prowadzona przez tę samą osobę fizyczną.
1. Czy w związku z tym konieczne są zmiany w CDEiG w związku z likwidacją szkoły?
2. Jak powinna wyglądać likwidacja takiej szkoły w kwestiach kadrowych i podatkowych? Czy powinniśmy dać wypowiedzenia pracownikom i zawrzeć z nimi nowe umowy w szkole publicznej? Co z PIT 11, PIT 4R i wyrejestrowaniem pracowników? Co z pracownicą, która jest w ciąży i w dniu likwidacji będzie na zasiłku macierzyńskim? Pracownicy mają umowy z niepubliczną szkołą, natomiast płatnikiem podatku i składek ZUS jest osoba fizyczna.
3. Osoba fizyczna prowadząca szkołę prowadzi KPiR, czy w związku z likwidacja powinna być otwarta nowa KPiR? Co z wyposażeniem zakupionym z dotacji? Czy powinny być przekazane protokołem przekazania kolejnej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź - Otrzymałam wniosek od rodzica o zwolnienie ucznia kl. VII z niepełnosprawnoscią intelektualną w stopniu lekkim z nauki 2 języka obcego. Proszę o wyjaśnienie rozporządzenia MEN z marca 2017 o zamianie nauki j. obcego na nauke techniki. Klasa VII nie realizuje lekcji techniki i co ona ma wspólnego z nauką drugiego języka obcego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może zlikwidować etat księgowej, zatrudnionej na czas nieokreślony, na umowę o pracę i przenieść to stanowisko do innej placówki oświatowej? W każdej szkole podległej organowi prowadzącemu są zatrudnieni księgowi i prowadzona jest odrębna rachunkowość.
Czy organ prowadzący musi utworzyć centrum usług wspólnych, obsługujący wszystkie placówki? Czy może połączyć dwie placówki do obsługi rachunkowości z księgowością w jednej z nich?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym punkcie przedszkolnym wymagana jest jakaś przerwa techniczna w czasie wakacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe