Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
24 lutego 2017 r. opublikowano w Dz. U. – poz. 356 rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej – wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
I. Nowe podstawy programowe.
1. Obowiązywanie całościowe od 1 września 2017 r.:
1) podstawa programowa wychowania przedszkolnego w przedszkolu, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego,
2) podstawa programowa kształcenia ogólnego – wszystkich uczniów szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
3) podstawa programowa kształcenia ogólnego – uczniów wszystkich klas szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy.
2. Podstawę programową wychowania przedszkolnego stosuje się także do prowadzenia wychowania przedszkolnego w ośrodkach umożliwiających dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego.
Natomiast nie dotyczy ona kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.
- Czy dyrektor szkoły może odebrać kartę rowerową ,gdy uczeń jeździ źle? Nadmieniam, iż dyrektor wydaje kartę rowerową.
Czy rodzic ma prawo krytykować pracę szkoły, wyzywając i krytykując pracę nauczycieli ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie dotyczące dopuszczania do użytku szkolnego przez dyrektora szkoły programów nauczania i podręczników. Jesteśmy zespołem szkół (liceum, technikum i szkoła branżowa) i w roku szkolnym 2019/20 będziemy mieli klasy po gimnazjum i po szkole podstawowej. Czy nauczyciele powinni składać wnioski o dopuszczenie programu i podręcznika? Czy można wybrać różne podręczniki do przedmiotu czy powinien to być jeden dla wszystkich klas po gimnazjum i jeden dla klas po szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w punkcie przedszkolnym, do którego uczęszczają dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz dzieci ze spektrum autyzmu, od nauczyciela j.angielskiego wymaga się kwalifikacji oligofrenopedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2017 zatwierdzono nową podstawę programową wychowania przedszkolnego. Czy z tą zmianą zostały wprowadzone nowe wytyczne dotyczące dziennych wpisów w dzienniku zajęć przedszkola?
Czy konieczne są wpisy dotyczące czasu spożywania posiłków przez dzieci? (takie informacje są zawarte w ramowym rozkładzie dnia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z języka angielskiego w przedszkolu muszą być gdzieś jeszcze odnotowywane, prócz wpisu do dziennika? Czy taki nauczyciel powinien robić np. obserwację dzieci 2 razy w roku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak klasyfikować ucznia 3 klasy SP, który ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, a 8 czerwca rodzic dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym? Które zapisy stosować w sprawozdaniach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo przydzielić godziny z religii i j. angielskiego w oddziale przedszkolnym(w grupie będą w większości dzieci 4,5 - letnie i też trzech lub czterech sześciolatków. Czy zaplanować religię i j. angielski w ramach 25 godz. edukacyjnych, czy oprócz 25 godz. edukacyjnych mają się odbywać się dodatkowo te przedmioty i w jakim wymiarze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją jakieś wskazania lub ograniczenia odnośnie informowania o ocenach uzyskanych ze sprawdzianu na forum klasy? Jak interpretować taką czynność nauczyciela w kontekście ochrony danych osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź