Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla pracowników administracji i obsługi placówki oświatowej należy się odprawa, jeśli jest mniej niż 20 pracowników?
Ustawa o pracownikach samorządowych nie przewiduje, tak jak Karta Nauczyciela w art. 20, że w przypadku zwolnień z przyczyn organizacyjnych przysługują odprawy określone w przepisach o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
Oznacza to, że w przypadku pracowników niepedagogicznych, aby uzyskać prawo do takiej odprawy, musi być spełniony warunek zatrudniania przez szkołę co najmniej 20 pracowników - nauczycieli + pracowników niepedagogicznych łącznie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać i co zawierać plan urlopów dyrektora i wicedyrektora szkoły ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację. Nauczycielka AB była zatrudniona w placówce feryjnej na zastępstwo w okresie od 1.09.2014 do 25.03.2015. W okresie tym wykorzystała urlop wypoczynkowy w czasie ferii zimowych, natomiast za 26 dni wypłacono jej ekwiwalent pieniężny. Z nauczycielką tą ponownie podpisano umowę o pracę na zastępstwo (w tej samej szkole) na okres od 21.09.2015 do czasu zakończenia usprawiedliwionej nieobecności zastępowanej nauczycielki CD. Zastępowana nauczycielka CD przedstawiła zwolnienie lekarskie do 31.12.2015 r. oraz podanie o rozwiązanie z nią stosunku pracy z dniem 31.12.2015 w związku z przejściem na emeryturę. Czy nauczycielce AB przysługuje ekwiwalent za niewykorzystany urlop w sytuacji, gdy z tą nauczycielką zawrzemy umowę na czas określony od 01.01.2016 do 31.08.2016 r.? Czy możemy zawrzeć z nauczycielką AB umowę na czas określony w niepełnym wymiarze czasu pracy w trybie art. 10 ust. 7 KN? Nauczycielka posiada stopień awansu nauczyciela mianowanego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może wypowiedzieć umowę o pracę nauczycielowi mianowanemu, zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, jeśli w szkole od 1 września 2016 r. zmniejszy się liczba oddziałów, a tym samym liczba godzin możliwych do realizacji, zgodnie z posiadanymi przez nauczyciela kwalifikacjami? Obecnie nauczyciel realizuje 10 godzin dydaktycznych, a w przyszłym roku liczba godzin, które mógłby on realizować zmniejszy się do 6. Nauczyciel nie został uwzględniony w projekcie organizacyjnym, a jego 6 godzin umieszczono na wakacie, bowiem organ prowadzący zamierza ograniczyć ilość etatów cząstkowych w gminie i na zasadzie podwyższenia pensum powierzyć innemu nauczycielowi realizację godzin w trzech szkołach. Czy takie działanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami? Czy nauczyciel ma prawo do zatrudnienia w zmniejszonym wymiarze czasu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem pracownikiem administracji wygaszanego gimnazjum. Otrzymałam pismo o rozwiązaniu stosunku pracy na podstawie art. 230 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2017 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 ze zm. z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, który upłynie 31 sierpnia 2019 r. Do dnia 31.05.2019 r. nie otrzymałam propozycji pracy w innej jednostce i nie otrzymałam informacji o odprawie. Czy jest to zgodne z prawem? Czy w związku z zatrudnieniem mniej niż 20 pracowników powinniśmy wystąpić do dyrektora z prośbą o wypłatę odpraw?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Błąd w przekształceniu umowy o pracę na nawiązanie stosunku pracy poprzez mianowanie. Serdecznie proszę o informację w jaki sposób sprostować pomyłkę polegającą na tym, iż w akcie mianowania przekształcającym umowę o pracę zawartą dnia 28.08.2002 r., błędnie wpisano datę w/w umowy, tj. zamiast prawidłowej daty 28.08.2002 r. na akcie mianowania widnieje data 01.09.2002 r. (data rozpoczęcia pracy wpisana jako data zawarcia umowy o pracę).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe