Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor w placówce niepublicznej może przeprowadzić na terenie zakładu pracy badanie pracowników na trzeźwość alkomatem czy poprosić o to pana z Policji?
Za zgodą pracownika, dyrektor może zbadać stan jego trzeźwości, badając zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Brak takiej zgody, w sytuacji gdy dyrektor podejrzewa stan nietrzeźwości, zobowiązuje do odsunięcia pracownika od pracy. W takim przypadku dyrektor może wezwać Policję (natomiast sam nie może przeprowadzić badania), a na żądanie pracownika ma obowiązek jej wezwania w celu zbadania stanu trzeźwości (art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Dz.U. z 2016 r., poz. 487 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Po byłej kotłowni CO zostały zorganizowane pracownie zajęć praktycznych (warsztaty), których posadzka jest poniżej gruntu od 0,4 m do 1,2 m. Na wykonanie posadzki, instalacji CO, instalacji elektrycznej, mechanicznej wentylacji zostały pozyskane środki zewnętrzne w 2018 r. Kontrola sanepidu zarzuciła, że zajęcia szkolne (zajęcia praktyczne) dla uczniów w zawodzie murarz, technik budownictwa nie mogą być prowadzone poniżej gruntu. W powyższych pracowniach uczniowie uczą się praktycznego wykonywania murów, tynków, izolacji, zbrojenia. Proszę o pomoc jak rozwiązać problem. Dodam, że dokumentacja na modernizacje była przygotowana i zatwierdzona. Ponadto otrzymaliśmy akredytację na prowadzenie egzaminów zawodowych praktycznych i od wielu lat odbywają się egzaminy prowadzone przez egzaminatorów z wielu szkół objętym obszarem OKE Kraków.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Opiekun Szkolnej Kasy Oszczędnościowej odszedł na urlop zdrowotny. W związku z tym, nie może już prowadzić SKO. W jaki sposób powinien się rozliczyć z oszczędności dzieci przed kolejnym opiekunem SKO? Jak formalnie powinno to być przeprowadzone?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń jest upośledzony w stopniu lekkim i dotknięty niepełnosprawnością ruchową – czyli ma niepełnosprawność sprzężoną. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna zaleciła prowadzić dla niego co najmniej trzy formy terapii. Zaopiniowała jednocześnie, że dziecko może realizować obowiązek szkolny w szkole ogólnodostępnej. Z analizy znanych mi przepisów wynika, że dyrektor może zarządzić jedynie dwie godziny zajęć rewalidacyjnych, a dziecku potrzebne są trzy godziny. Prowadzący nie wyraża zgody na tę trzecią godzinę, podpierając się ramówką. Czy jest podstawa prawna dla przyznania uczniowi ze sprzężoną niepełnosprawnością więcej niż dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła zatrudnia 28 pracowników. W szkole działa jeden związek zawodowy ZNP, organizacja związkowa przekazuje informację o liczbie 9 członków zatrudnionych w naszej szkole. Czy w takiej sytuacji dyrektor ma obowiązek wystąpienia do organizacji związkowej o opinię w sprawie arkusza organizacyjnego lub aneksu? Czy dyrektor ma obowiązek uzgodnić z organizacją związkową treść planu rzeczowo-finansową (tzw. preliminarz) oraz każdorazowe jego zmiany w trakcie roku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
Proszę o poradę w sprawie księgozbioru byłego gimnazjum.
W związku z włączeniem gimnazjum do szkoły podstawowej otrzymaliśmy z Urzędu Miejskiego protokół przekazania środka trwałego dotyczący zbiorów bibliotecznych byłego gimnazjum.
Proszę o informację, w jaki sposób powinno nastąpić wpisanie tych pozycji do księgozbioru szkoły podstawowej. Czy wszystkie pozycje powinny najpierw zostać wykreślone z księgozbioru gimnazjum, a następnie wpisane do księgozbioru SP? Nie możemy ich wpisać z obecnymi numerami, ponieważ numery będą się dublowały. Czy pozycje, które nie będą nam przydatne możemy zlikwidować? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Czy poprzez powołanie komisji likwidacyjnej?
Z poważaniem
dyrektor szkoły
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe