Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W roku szkolnym 2011/2012 w klasach pierwszych i drugich przeprowadziliśmy wewnątrzszkolne badanie wyników nauczania (monitorowanie wprowadzania nowej podstawy programowej). Klasy trzecie pisały testy z OPERONU i OBUT-u. Rodzice oraz wychowawca klasy pierwszej uważają, że takie badanie jest bezprawne, ponieważ dzieci można badać po pierwszym etapie kształcenia, czyli po klasie trzeciej. Bardzo proszę o odpowiedź.
Oczywiście każde badanie powinno być przeprowadzone zgodnie z zasadami pedagogiki, dostosowane do możliwości uczniów, do ich poziomu wiedzy oraz umiejętności. Ponieważ za jakość pracy szkoły odpowiada głównie dyrektor, to właśnie on ma prawo decydować kiedy i jakie badanie prowadzi.
Badania zarówno OPERONU i OBUT-u są standaryzowane, więc wiarygodne i dostosowane do etapu kształcenia.
Należy zauważyć, iż sprawdzian po kl. 6 w szkole podstawowej jest przeprowadzany zawsze w 1-wszej dekadzie kwietnia, natomiast zajęcia trwają do końca czerwca, co oznacza, że program nauczania musi być zrealizowany do kwietnia. Podobnie jest z egzaminem gimnazjalnym zdawanym również w kwietniu.
Podstawa prawna
1. USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Art. 39. 1. Dyrektor szkoły lub placówki w szczególności:
1) kieruje działalnością szkoły lub placówki i reprezentuje ją na zewnątrz;
2) sprawuje nadzór pedagogiczny, z zastrzeżeniem art. 36 ust. 2;
2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy należy dokumentować, a jeżeli tak to w jaki sposób realizację kompetencji kluczowych w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole arkusze ocen prowadzone są według wzoru MEN-I/37a/2 (pierwsza strona wypełniana jest ręcznie, kolejne - wyniki klasyfikacji rocznej są wydrukami komputerowymi. Czy w takim przypadku obowiązuje wzór MEN-I/37a/2 czy MEN-I/37b/2?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może pełnić funkcję wychowawcy klasy w dwóch oddziałach (edukacja wczesnoszkolna)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co piszemy na świadectwie ucznia, który na wniosek rodzica zostaje w I kasie i nie jest promowany do II klasy? Czy dodajemy jeszcze jakieś podstawy prawne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym piszemy plany miesięczne. Wiem, że wpisy w dzienniku muszą być identyczne jak w planach czy zatem jeśli dodatkowo z dnia na dzień wymyślę np. nową opowieść czy pracę plastyczną można dodatkowo wpisać w dziennik czy trzeba koniecznie mieć pokrycie w zeszycie planów miesięcznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe