Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można wczesnej zmienić umowę na czas określony w czas nieokreślony?
Co do zasady, elementy konieczne jakie powinna zawierać umowa o pracę określa art. 29 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j Dz.U. z 2020 r. poz. 1320). I tak każda umowa o pracę musi zawierać:
• określenie stron umowy,
• rodzaj umowy,
• datę jej zawarcia,
• warunki pracy i płacy, w szczególności: rodzaj pracy, miejsce wykonywania pracy, wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia, wymiar czasu pracy oraz termin rozpoczęcia pracy.
Umowa na czas określony jest innym rodzajem umowa, niż ta, którą zawierta się na czas nieokreślony. W przypadku tych drugich muszą zaistnieć określone warunki, żeby można było zatrudnić pracownika na stałe.
Jeżeli chodzi o zmianę terminu obowiązywania umowy, to w przypadku gdy obie strony, t.j. pracownik i pracodawca na taką zmianę się zgadzają, nie ma przeszkód prawnych co do zmiany umowy. Forma zmiany jest dowolna. Można podpisać kolejna umowę na czas nieokreślony, albo zmian dokonać w formie aneksu do umowy.
W przypadku szkół i placówek oświatowych sprawa jest o tyle skomplikowana, że forma i okres zatrudnienia nauczycieli determinowane są przez zatwierdzone przez organy prowadzące szkoły i placówki arkusze organizacyjne. Dyrektor szkoły może podpisywać umowy tylko w ramach zatwierdzonych etatów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z pracownikiem samorządowym rozwiązano stosunek pracy w dniu 23.05.2017 r. na podstawie art. 53§1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Pracownik w trakcie zatrudnienia zachorował i przebywał na długotrwałym zwolnieniu lekarskim, następnie na świadczeniu rehabilitacyjnym przyznanym jak wynika z decyzji ZUS do 17.10.2017 r.( decyzja o przyznaniu świadczenia rehabilitacyjnego wpłynęła do pracodawcy w dniu 01.06.2017 r. po rozwiązaniu umowy). W dniu 28.05.2019 r. pracownik złożył prośbę o wypłatę odprawy rentowej w związku z przyznaniem renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy. Z załączonych przez pracownika kserokopii dokumentów (wyrok sądowy oraz decyzja ZUS) wynika, że renta została przyznana na okres od 07.08.2018 r. do 31.12.2018 r.
Czy w związku z powyższym pracownikowi przysługuje odprawa rentowa zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponieważ rozwiązanie umowy nie było ściśle związane z przejściem na rentę, tę bowiem przyznano dla pracownika później?
Czy należy wystąpić do pracownika bądź też do ZUS o udokumentowanie faktu co działo się w okresie pomiędzy zakończeniem okresu przyznania zasiłku rehabilitacyjnego (tj. od dnia 18.10.2017 r.) do dnia przyznania renty (tj. 07.08.2018 r.), ponieważ pracodawca nie posiada dokumentów za ten okres?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownikowi administracji przysługuje nagroda jubileuszowa tak jak pracownikowi samorządowemu ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W zatwierdzonym na rok szkolny 2016/2017 arkuszu organizacji pracy szkoły przewidziano 4 oddziały klas pierwszych. Wstępna rekrutacja wskazuje, że klas może być 3. Czy w takiej sytuacji - po upływie 31 maja- istnieją jakiekolwiek możliwości zmniejszenia pensum nauczycielom mianowanym i kontraktowym (zatrudnionym na czas nieokreslony), czy wszelkie zmiany mogą być tylko oparte na porozumieniu stron?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jaki system czasu pracy powinien być stosowany w internacie sosw jeżeli wychowawcy pracują od pon do piątku z nocami i w niedzielę od godz. 15. Przerwa na zajęcia lekcyjne 8:30-14. Pensum wynosi 24 godz.
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony przez mianowanie przez ostatnie dwa lata szkolne wyrażał zgodę na ograniczenie wymiaru etatu (10/18 i 14/18). W maju 2019 r. została mu wypowiedziana umowa (art. 20 ust. 1 KN) z prawem do 6-miesięcznej odprawy. Jaka jest podstawa do obliczenia wymiaru odprawy? Wynagrodzenie z pełnego etatu nauczyciela czy po jego ograniczeniu czyli 14/18?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe