Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel polonista przychodzący na zastępstwo w klasie I-III, może normalnie wpisać temat z edukacji polonistycznej, czy powinien wpisać zajęcia świetlicowe?
Na podstawie § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646 w dzienniku lekcyjnym wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, a ich realizację nauczyciel potwierdza podpisem. W związku z tym nauczyciel nie może wpisać do dziennika innych zajęć niż te, które faktycznie poprowadził, gdyż w ten sposób poświadczyłby nieprawdę. Jeśli na zastępstwie nauczyciel prowadził edukację polonistyczną, musi dokonać takiego wpisu, zaś nie może wpisać zajęć świetlicowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jedna z lekcji prowadzona przez nauczyciela została nagrana. Nagrania dokonał rodzic wkładając dyktafon do plecaka dziecka. Z nagrania wynika, że nauczyciel dopuścił się uchybienia godności zawodu nauczyciela. Rodzice ucznia złożyli skargę na nauczyciela do rzecznika odpowiedzialności dyscyplinarnej. Rzecznik dyscyplinarny po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego skierował wniosek do komisji dyscyplinarnej o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego. Oskarżony nauczyciel w środowisku szkolnym przedstawia swoją, niezgodną z rzeczywistością, wersję prowadzenia lekcji. Dezinformacja prowadzona przez nauczyciela spowodowała, że życzliwa atmosfera i dobre relacje, które zawsze były między nauczycielami oraz rodzicami i nauczycielami, popsuły się. Rada rodziców zwróciła się do dyrektora szkoły z wnioskiem o udostępnienie nagrania radzie pedagogicznej. Wniosek uzasadniają tym, iż zapoznanie się z nagraniem pomoże nauczycielom obiektywnie ocenić zaistniałą sytuację, a w przyszłości uniknąć podobnych, niewłaściwych zachowań. Wniosek podpisali członkowie rady rodziców oraz większość rodziców uczniów klasy, do której uczęszcza pokrzywdzony uczeń. Czy dyrektor szkoły może odtworzyć nagraną lekcję radzie pedagogicznej? Czy na odtworzenie nagrania zgodę wyrazić musi nauczyciel, którego lekcja została nagrana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na konkursie na dyrektora w koncepcji rozwoju i funkcjonowania szkoły w jednym z punktów miałam stwierdzenie, że będę inspirować i wspomagać nauczycieli to wprowadzania programów innowacyjnych (szkoła cały czas takie programy prowadza). Wizytator zarzucił mi, że takiego punktu nie powinnam mieć ponieważ to jest obowiązek nauczyciela i mam dyscyplinować nauczycieli a nie zachęcać. Proszę o informację i podstawę prawną. Czy każdy nauczyciel ma obowiązek wprowadzać innowację?Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek przyjęcia w poczet beneficjentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nauczyciela, który w maju 2014r. otrzymał wypowiedzenie z pracy i otrzymał z tego tytułu stosowną odprawę. Z dniem 31.08.2014r przestał być pracownikiem szkoły. Nauczyciel pracował 5 lat na ułamek etatu, głównym miejscem pracy nauczyciela była inna szkoła, z której przeszedł na nauczycielskie świadczenie kompensacyjne. W dniu 24.10.2014r. nauczyciel zwrócił się z pismem o przyjęcie go w poczet beneficjentów ZFŚS jako emeryta, przedstawiając legitymację emeryta. Wcześniej nie informował o zamiarze przejścia na świadczenie kompensacyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy każdy uczeń posiadający orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim bądź umiarkowanym powinien mieć zajęcia rewalidacyjne. Czy to muszą być zajęcia indywidualne czy mogą być w grupie 2-3 osób? Czy mogą być realizowane w ramach tzw. karcianych? Czy organ prowadzący musi przydzielić dodatkowe godziny obligatoryjnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica otrzymała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w 7 klasie. Czy na tej podstawie może być zwolniona z drugiego języka obcego? Czy zamiast tego może mieć w tym czasie zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe