Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielowi, który nabył prawa emerytalne można wypłacić odprawę emerytalną w wysokości 6-miesięcznego wynagrodzenia w związku z koniecznością zwolnienia tego n-la ze względu na zmniejszającą się ilość oddziałów spowodowaną reformą edukacji?
Nauczycielowi, który przechodzi na emeryturę przysługuje odprawa emerytalna (2- lub 3-miesięczna, w zależności od nauczycielskiego stażu pracy). W związku ze zwolnieniem nauczyciela z przyczyn organizacyjnych (brak godzin), nauczycielowi przysługuje dodatkowo odprawa z tytułu zwolnienia: nauczyciel zatrudniony przez mianowanie - 6-miesięczna, nauczyciel zatrudniony na podstawie umowy o pracę - odprawa na podstawie przepisów ustawy z dnia 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik samorządowy z dniem 28.08.2020 r. przechodzi na emeryturę. Na dzień 28.08.2020 r. posiadać będzie 39 letni staż pracy. W naszej placówce przepracuje 16 lat i 3 miesiące. Jaka odprawa emerytalna przysługuje pracownikowi? Czy są jakieś zmiany w związku z tarczą antykryzysową w wypłacie odpraw?
Dnia 22.08.2021 r. pracownik przepracowałby 40 lat pracy. Czy w dniu 28.08.2020 r. (zakończenie umowy w związku z przejściem na emeryturę) należy pracownikowi wypłacić nagrodę jubileuszową (rok wcześniej)? Jakie przepisy to regulują?
Czy po rozwiązaniu umowy w związku z przejściem na emeryturę można z tym pracownikiem zawrzeć ponownie umowę o pracę?Czy powinna być jakaś przerwa pomiędzy zakończeniem umowy a zawarciem nowej?
Czy jeśli pracownik zostanie ponownie zatrudniony należy mu doliczyć dodatek za wysługę (taki jaki posiadał) czy musi sobie go wypracować od początku?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni urlopu za rok 2018 przysługuje pracownicy, która ma umowę na czas określony do 31 maja 2018 r. ogólny staż pracy 14 lat za rok 2017 wykorzystała 26 dni. Czy pracodawca może udzielić pracownicy 26 dni w roku 2018?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania, można zaliczyć do dodatku za wysługę lat i nagrody jubileuszowej okresy (zaświadczenie z KRUS), stwierdzające, że w okresie od 09.11.2004r. do 31.03.2008r., 21.06.2008r. do 30.09.2008r.i od 20.06.2009r. do 30.09.2009r. opłacała składki na KRUS jako właściciel gospodarstwa rolnego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę w następującej kwestii.
Przeglądając akta osobowe katechetki zauważyłam pewne według mnie nieprawidłowości.
Moja poprzedniczka zawarła z katechetką umowę o pracę we wrześniu 2002 r. na czas nieokreślony. Zaliczyła jej staż pracy z pierwszego zakładu pracy, tj. szkoły podstawowej jedynie na podstawie zaświadczenia. Stosunek pracy w szkole podstawowej katechetki trwa nadal.
W roku szkolnym 2002/2003 jej etat w szkole podstawowej to 16/18 etatu, a w przedszkolu 2,5/22 etatu. Jak dla mnie całkowite zatrudnienie katechetki przekracza pełny etat.
Zawarta umowa nie jest umową o uzupełnienie etatu, tylko odrębną umową.
W aktach osobowych znajdują się także kolejne zaświadczenia o wymiarze zatrudnienia w szkole podstawowej (od 2002 r. do 2012 r.). W ciągu tych 10 lat katechetka przez 2 lata miała niepełny etat, w pozostałych 8 latach był to pełny etat zatrudnienia w szkole.
Katechetka ma wypłacany dodatek stażowy z doliczeniem lat pracy w szkole podstawowej na podstawie zaświadczenia wydanego przez szkołę.
Być może to ja się mylę, więc proszę o pomoc.
1. Jak katechetka powinna mieć wyliczony dodatek stażowy?
2. Jeśli niesłusznie miała naliczony dodatek stażowy czy powinna go zwrócić?
3. Czy można domagać się zwrotu ?
4. Za ile lat można żądać zwrotu ?
5. O ile można proszę także o wskazanie przepisów na ww. temat.
Z wyrazami szacunku
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany od 2013 przebywał na urlopie wychowawczym od 1 września wraca do pracy w jakiej ilości należy się urlop uzupełniający za rok 2015 i 2016 po 56 dni ? Czy za wcześniejsze lata też ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe