Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba fizyczna prowadząca publiczny punkt przedszkolny może przekształcić go w niepubliczne przedszkole? Przepisy oświatowe nie wskazują takiej możliwości jednoznacznie, ale także nie zabraniają takiego przekształcenia. Jeśli istnieje taka możliwość to proszę o informację jak wesprzeć się podstawą prawną przy takim przekształceniu.
Zgodnie z art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.) przekształcenie niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego, prowadzonej przez osobę prawną lub osobę fizyczną, w niepubliczne przedszkole wymaga dokonania zmiany we wpisie do ewidencji prowadzonej przez gminę właściwą ze względu na miejsce prowadzenia przedszkola w trybie określonym w art. 168 ust. 13, z tym, że do zgłoszenia do ewidencji dołącza się statut przedszkola.
Z kolei art. 168 ust. 13 stanowi, że osoba prowadząca placówkę jest obowiązana zgłosić organowi w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.
Przekształcona jednostka musi spełniać wymogi określone w art. 168 ust. 4-12 ustawy prawo oświatowe, w szczególności musi prawidłowo dokonać zgłoszenia wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami oraz dołączyć statut placówki zgodny z zapisami ustawy prawo oświatowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w ORW (ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym umożliwiającym dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi) obowiązują ramowe plany nauczania według rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracamy się z uprzejmą prośbą o poradę prawną w zakresie prowadzenia księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu.
Obecnie rejestrujemy wejścia i wyjścia uczniów w formie papierowej, wpisując godzinę wyjścia, przewidywaną godzinę powrotu, imię i nazwisko ucznia oraz cel wyjścia. Chcielibyśmy wprowadzić elektroniczną ewidencję ww. rejestru.
W związku z tym mamy kilka pytań:
1. Czy istnieje akt prawny regulujący prowadzenie księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu ?
2. Czy możliwe jest prowadzenie tej księgi w formie elektronicznej?
3. Jeśli tak, to jakie są wymagania prawne dotyczące prowadzenia elektronicznej księgi wejść i wyjść?
4. Proszę polecić nam jakieś rozwiązania informatyczne, które ułatwią nam prowadzenie elektronicznej księgi wejść i wyjść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatkowa godzina realizowana może być jako godzina świetlicy?
- Czy nauczycielowi, który jest właścicielem lub współwłaścicielem gospodarstwa rolnego przysługuje płatny urlop zdrowotny ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako placówka wychowania pozaszkolnego chcemy w czerwcu przeprowadzić rekrutację na zajęcia pozaszkolne. Czy mogę je przeprowadzić jedynie elektronicznie, w związku z epidemią? Jaką podstawę prawną mam wpisać? Czy w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 25 marca 2020 mogę podać listę osób przyjętych na stronie placówki? W jaki sposób mam weryfikować dokumenty przesłane drogą elektroniczną?
Czy wystarczy oświadczenie rodziców kandydata o prawdziwości przesłanych dokumentów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe