Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy prezes zarządu spółki będącej organem prowadzącym dla szkoły niepublicznej może być jednocześnie zastępcą dyrektora tej szkoły i jeśli tak, to czy może być zatrudniony na podstawie umowy zlecenia?
Obowiązujące przepisy nie regulują powyższego zagadnienia, a więc nie ma formalnych przeszkód do tego, by prezes zarządu spółki z o.o. pełnił funkcję zastępcy dyrektora; ewentualne ograniczenia w tym zakresie mógłby natomiast zawierać statut szkoły (art. 172 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). Jeśli zadania na tym stanowisku nie będą wykonywane w warunkach typowych dla stosunku pracy, do których należy wykonywanie pracy w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę oraz pod jego kierownictwem (rozumianym jako wydawanie wiążących poleceń co do sposobu wykonywania pracy), dopuszczalne jest zawarcie tzw. umowy – zlecenie, zgodnie z art. 22 § 1 - § 12 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. oraz art. 750 w zw. z art. 734 i n. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019 r., poz. 1145).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielka ur. 19.06.1961 r., zatrudniona w przedszkolu publicznym w okresie 01.09.1982–30.09.2021, może przejść na emeryturę na podstawie art 88 ust 1 KN (praca w szczególnych warunkach)? Czy praca w przedszkolu jest zaliczana do pracy w szczególnych warunkach (jakie szczególne warunki mogą wystąpić w przedszkolu)? Nauczycielka chce, aby okres 01.09.1982–31.12.2008 zaliczyć do pracy w szczególnych warunkach. Jaka jest korzyść dla nauczyciela emeryta z takiego zapisu na świadectwie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1) Uczeń nie realizuje obowiązku szkolnego. Jaka jest procedura postępowania w takich przypadkach? Jak redagować upomnienie? 2) W szkole działa sklepik prowadzony przez samorząd uczniowski. Na kogo powinny być wystawiane faktury za towar zakupiony do sklepiku? Jakie dokumenty obowiązują przy prowadzeniu sklepiku?
- Czy należy wypłacać świadczenia z ZFŚS osobie, która została zwolniona z przyczyn ekonomicznych, obecnie przebywa na zasiłku dla bezrobotnych, a później będzie na zasiłku przedemerytalnym?
- Pytanie dotyczy dofinansowania okularów dla nauczyciela. W naszej szkole okulary mogą mieć tylko dofinansowane osoby, które pracują powyżej 4 godz. przy komputerze (administracja, dyrekcja), na skierowaniu na badania wskazujemy wówczas „praca przy komputerze”. W przypadku nauczycieli nie stosujemy tego zapisu. Czy powinniśmy to robić? Czy można nauczycielowi takiego finansowania udzielić i na jakiej podstawie to zrobić? Bo z ZFŚS takiego finansowania nie można udzielić.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może wypowiedzieć umowę o pracę nauczycielowi mianowanemu, zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, jeśli w szkole od 1 września 2016 r. zmniejszy się liczba oddziałów, a tym samym liczba godzin możliwych do realizacji, zgodnie z posiadanymi przez nauczyciela kwalifikacjami? Obecnie nauczyciel realizuje 10 godzin dydaktycznych, a w przyszłym roku liczba godzin, które mógłby on realizować zmniejszy się do 6. Nauczyciel nie został uwzględniony w projekcie organizacyjnym, a jego 6 godzin umieszczono na wakacie, bowiem organ prowadzący zamierza ograniczyć ilość etatów cząstkowych w gminie i na zasadzie podwyższenia pensum powierzyć innemu nauczycielowi realizację godzin w trzech szkołach. Czy takie działanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami? Czy nauczyciel ma prawo do zatrudnienia w zmniejszonym wymiarze czasu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe