Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku wyboru nowej osoby na Społecznego Inspektora Pracy powinna ona przejść szkolenie? Jakie? Gdzie? Kto powinien ją na takie szkolenie wysłać, czy dyrektor?
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24.06.1983 r. o społecznej inspekcji pracy, społeczna inspekcja pracy reprezentuje interesy wszystkich pracowników w zakładach pracy i jest kierowana przez zakładowe organizacje związkowe (art. 2).
Społeczny inspektor pracy powinien posiadać niezbędną znajomość zagadnień wchodzących w zakres działania społecznej inspekcji pracy (art. 5 ust. 3). Natomiast na podstawie art. 14, zakład pracy jest zobowiązany zapewnić społecznym inspektorom pracy odpowiednie warunki realizacji ich zadań. Koszty związane z działalnością społecznej inspekcji pracy ponosi zakład pracy.
Z powyższego wynika, że w sytuacji, gdy nowo wybrany społeczny inspektor pracy nie posiada odpowiedniej wiedzy z zakresu swojej działalności (np. nie posiada ukończonego odpowiedniego kursu), pracodawca najczęściej na wniosek związków zawodowych, powinien zapewnić mu odbycie odpowiedniego szkolenia.
Szkolenia takie organizują przeważnie firmy, które szkolą w zakresie BHP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik administracji ukończył studia magisterskie. Czy w związku z tym można podnieść wynagrodzenie zasadnicze? Proszę o ew. podstawę prawną. W związku ze zmianami organizacyjnymi pracownicy obsługi muszą mieć zmienione zakresy obowiązków. Wiąże się to z dodaniem obowiązków.Spowoduje to podwyższenie wynagrodzenia. Proszę o podstawę prawną i czy zmiany dokonuję aneksem do umowy czy pismem o przeszeregowaniu pracowników?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel urodzony w styczniu 1965 r. zatrudniony w szkole od 01.09.1989 r., który przebywał na urlopie zdrowotnym 30.08.2018-30.06.2019 może skorzystać ponownie po przepracowanym roku z urlopu zdrowotnego w roku szkolnym 2020/2021?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony od 1 września 2013 r. do 31 sierpnia 2014 r. na 4/18 etatu, w tym realizuje 1 godzinę rewalidacji lub nauczania indywidualnego. Czy za lipiec i sierpień wynagrodzenie powinno zostać wypłacone z 3/18 czy z 4/18 etatu, czyli razem z godzinami rewalidacji lub nauczania indywidualnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od nowego roku szkolnego do przedszkola ogólnodostępnego będzie uczęszczało dziecko z Zespołem Downa (ma orzeczenie i opinię), jednocześnie jedna z nauczycielek ukończyła studia mgr Pedagogika specjalna Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami. Czy może ona pracować w tej grupie jako nauczyciel specjalista dla tego dziecka?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Proszę o pomoc sporządzenia aneksu do umowy w związku ze zmianami organizacyjnymi szkoły dotyczącymi klas łączonych, a co za tym idzie mniejszą ilością godzin.
Nauczyciel kontraktowy zatrudniony na 12/18 etatu, na czas nieokreślony, po zmianach będzie zatrudniony na 8/18. Jak ma wyglądać aneks do umowy i czy porozumienie zmieniające warunki pracy i płacy mogą zastąpić aneks do umowy.
Z góry serdecznie dziękuję.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe