Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zapis w statucie branżowej szkoły I stopnia, dotyczący możliwości utworzenia oddziału integracyjnego oraz spełnienie warunków § 6 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli: „1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych”, jest podstawą do utworzenia oddziału integracyjnego?
Wspomniane w zapytaniu rozporządzenie dotyczy warunków organizacji oddziałów integracyjnych i nie stanowi podstawy utworzenia oddziału integracyjnego. Podstawą taką jest formalnie zatwierdzony przez organ prowadzący arkusz organizacji na następny rok szkolny. Co do zasady organem odpowiedzialnym za system szkolnictwa na terenie danej gminy i powiatu jest organ prowadzący, który jest zobowiązany zabezpieczyć potrzeby mieszkańców, również w zakresie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące formy wyłonienia przedstawiciela rady rodziców oraz przedstawiciela rad pedagogicznych do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora nowoutworzonego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.
Art. 62a. znowelizowanej ustawy o systemie oświaty dopuszcza tworzenie przez organ prowadzący zespołów zwanych „centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego” ze szkół już istniejących.
10.05.2013 r. organ prowadzący podjął uchwałę w sprawie rozwiązania ZSE (szkoły młodzieżowej) oraz utworzenia centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego.
W skład nowego CKZiU wejdą:
- zasadnicza szkoła zawodowa (bez naboru, szkoła młodzieżowa)
- technikum ekonomiczne, liczące 11 oddziałów (pozostałe po rozwiązaniu ZSE, szkoła młodzieżowa)
- CKU (szkoła dla dorosłych), liczące 30 oddziałów w formach szkolnych – szkoła, która istnieje od 14-tu lat i nie została rozwiązana.
Do komisji konkursowej został powołany przedstawiciel rady rodziców ZSE (CKU nie mogło wyłonić swojego przedstawiciela, ponieważ w szkołach dla dorosłych nie powołuje się rady rodziców) oraz przedstawiciel rady pedagogicznej ZSE, wyłoniony zgodnie z sugestią organu prowadzącego – w formie losowania.
W wyniku jednostronnych decyzji organu prowadzącego, CKU (będące o wiele większą jednostką niż ZSE, na dodatek nie rozwiązaną) nie ma swojego przedstawiciela w komisji konkursowej.
Chciałabym zapytać, czy takie wyłonienie przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej jest zgodne z prawem i czy nie należałoby tu zastosować art. 36a ust. 11. ustawy oso:
11. W przypadku szkół i placówek, o których mowa w art. 44 i art. 52 ust. 1, w skład komisji nie wchodzą odpowiednio przedstawiciele rady pedagogicznej i rady rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do księgi ewidencji dzieci i księgi uczniów w szkole podstawowej należy wpisywać 6-latki? Jeśli tak, to czy należy zamknąć dotychczasową księgę i od 1 września 2009 r. trzeba wpisać od początku wszystkich uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w szkole podstawowej, mam kwalifikacje do edukacji wczesnoszkolnej, czy po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego ( 280 godz.) nabędę kwalifikacje do pracy w gimnazjum? Czy mogę wówczas ubiegać się o stanowisko dyrektora zespołu szkół (podstawówka i gimnazjum)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko otrzymało orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. W zaleceniach Poradni brak jest zapisu o indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych. Czy mimo takiego braku szkoła ma obowiązek takie zajęcia zagwarantować? Rodzona siostra tego dziecka rok wcześniej otrzymała identyczne orzeczenie, ale w zaleceniach istnieje zapis o zajęciach rewalidacyjnych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń otrzymał z poradni opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych. Stwierdzono u niego specyficzne trudności w uczeniu się bez podania konkretów (np. dysleksja...). Poradnia twierdzi, że w takiej sytuacji mam rozumieć, że dotyczą go wszystkie rodzaje specyficznych trudności. Czy rzeczywiście tak to należy rozumieć, czy też mam domagać się nazwania ich konkretnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe