Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ze względu na bardzo zły stan zdrowia i niemożność wychodzenia z domu emerytka może upoważnić na stałe swojego syna do składania wniosków o świadczenia z funduszu socjalnego w jej imieniu z jego podpisem oraz do odbierania przyznanych świadczeń (zapomogi itp.)?
Na podstawie art. 96 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r., poz. 1740), umocowanie do działania w cudzym imieniu może opierać się na oświadczeniu reprezentowanego (pełnomocnictwo). Osoba uprawniona do korzystania z ZFŚS może upoważnić inną osobę, z którą jest spokrewniona albo nie, na czas określony albo nieokreślony, do składania w jej imieniu i na jej rzecz wniosków o świadczenia socjalne oraz do ich odbierania (np. wszystkich albo wybranych świadczeń – np. zapomóg) niezależnie od swojej sytuacji zdrowotnej i od tego, czy może wyjść z domu. Emeryt – były pracownik uprawniony do korzystania z ZFŚS –może więc przykładowo udzielić pełnomocnictwa synowi na czas nieokreślony do składania wniosków o przyznanie świadczeń i ich odbierania. Pełnomocnik osoby uprawnionej w takiej sytuacji podpisuje wniosek swoim podpisem ale działa w imieniu osoby uprawnionej jako mocodawcy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniałam nauczyciela w okresie od 11 września 2023 r. do 13 października 2023 r. na stanowisku doradcy zawodowego. Omyłkowo zostało mu błędnie przypisane pensum – 18 zamiast 22. W związku z powyższym nauczycielowi wypłacono wyższe wynagrodzenie niż powinien otrzymać. Po wykryciu pomyłki nauczyciel wyraził zgodę na zwrot nadpłaconych środków. Jak powinno wyglądać od strony formalnej poprawienie powyższego błędu? Jak powinien brzmieć zapis, z którego jasno będzie wynikać, że nauczyciel we wskazanym okresie był zatrudniony i wynagradzany zgodnie z pensum 22 jako doradca zawodowy w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można łączyć zajęcia kl.III z kl.IV (muzyka, plastyka, religia)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła przystąpiła do Międzyzakładowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej (MPKZP), zawarta została umowa, w której jest zapis wskazujący, że koszt obsługi w przeliczeniu na jednego członka wynosi x zł, będą one naliczane proporcjonalnie do ilości członków i płatne kwartalnie zgodnie z wystawioną fakturą. Czy szkoła może zapłacić fakturę pokrywającą koszty obsługi MPKZP? Jaka jest podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Proszę o podanie mi możliwości na przyjęcie ucznia niepełnosprawnego intelektualnie ale pełnoletniego do pierwszej klasy Branżowej Szkoły pierwszego stopnia. Czy jest możliwość w Zespole Szkół Specjalnych skupiającego w sobie szkołę specjalną podstawową, wyglądające gimnazjum oraz Branżowaą Szkołę pierwszego stopnia i Szkołę Przysposabiajacaą do Pracy utworzyć szkołę dla dorosłych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe