Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dz.U.2019.0.1148 t.j. - Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe Obserwuj akt Art. 165. Prawo oświatowe Proszę o interpretację prawną artykułu 165. Uczeń wrócił z zagranicy w roku szkolnym 201/2019. Był to jego pierwszy kontakt z polską szkołą. Nadal nie radzi sobie zupełnie z polskimi przedmiotami. Czy można uczniowi przydzielić kolejny raz godziny dla ucznia powracającego z zagranicy w wymiarze 5 h na rok szkolny 2019/2020?
Zajęcia wyrównawcze z poszczególnych zajęć edukacyjnych przysługują przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, natomiast nie ma czasowego ograniczenia korzystania z dodatkowej nauki języka polskiego – art. 165 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., § 17 – 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz.U. z 2017 r., poz. 1655). Organ prowadzący mógłby na zasadzie dobrowolności zgodzić się na dłuższą organizację zajęć wyrównawczych, natomiast nie ma takiego obowiązku; w razie odmowy dla ucznia można nadal prowadzić naukę języka polskiego w wymiarze ustalonym przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę od 2 do maksymalnie 5 godzin tygodniowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel realizujący program historii w zakresie rozszerzonym w klasie II liceum może w następnym roku szkolnym zmienić program na inny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy tematy z WDŻ w 1 i 2 klasie gimnazjum wpisuje się w dzienniki lekcyjne czy zajęć pozalekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 7, posiadający orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej (afazja), został zwolniony z nauczania drugiego języka nowożytnego – języka niemieckiego. W czasie, gdy jego klasa ma język niemiecki on uczestniczy w zajęciach indywidualnych (na terenie szkoły). Jak należy zapisywać nieobecność ucznia na lekcjach języka niemieckiego, zwolnienie (zw) czy nieobecność usprawiedliwiona? Czy należy zastosować inne rozwiązanie, np. utworzyć klasę wirtualną? Nadmienię, że zajęcia obowiązkowe dokumentujemy w dzienniku elektronicznym, a zajęcia indywidualne w dzienniku papierowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną, która pozwala na wypłacanie dodatku dla wychowawcy oddziału przedszkolnego, wychowawcy świetlicy (organ prowadzący kwestionuje dodatki).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica kl.IV z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim ma też orzeczenie o nauczaniu indywidualnym. Jednocześnie mama zdeklarowała, że uczennica będzie uczęszczać na wybrane zajęcia z klasą (religię, muzykę, plastykę). Czy pozostałe zajęcia na nauczanie ind. mogę przydzielić w wymiarze 8 godzin? Czy nauczyciele z klas IV - VI, którzy będą ją uczyć muszą mieć oligofrenopedagogikę, czy mogę te zajęcia powierzyć nauczycielce dotychczasowej z klas I - III, która ma oligofrenopedagogikę i miała z nią zajęcia rewalidacyjne? Czy mogę tej nauczycielce dać tylko zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe