Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak w nowym arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2017/2018 planować zajęcia z pomocy psychologiczno - pedagogicznej (zespoły wyrównawcze) dla uczniów posiadających opinie PPP?Jeżeli zgodnie z art. 4 ust. 8 Ustawa Przepisy wprowadzające prawo oświatowe z 14.12.2016 nauczyciel nie będzie mógł ich prowadzić w ramach art. 42 KN.
Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy obecnie planować z uwzględnieniem form, w jakich ta pomoc będzie udzielana oraz kompetencji osób realizujących daną formę, i tak:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze realizują nauczyciele danego przedmiotu jako godziny płatne. Albo jako godziny ponadwymiarowe, jeśli nauczyciel realizuje obowiązkowe pensum w całości. Albo jako godziny uzupełniajace niepełny wymiar pensum.
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, socjoterapeutyczne, logopedyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym realizują specjaliści w ramach obowiązujacego ich pensum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przegląd dokumentacji nauczyciela w zakresie realizacji godzin z art. 42 ust.2 pkt 2 wykazał, że nauczyciel odnotowywał obecność na zajęciach uczniowi, który był nieobecny w szkole kilka dni. Nauczyciel nie umiał tego wytłumaczyć, stąd pojawiła się uzasadniona wątpliwość dyrektora dotycząca samego faktu realizacji tych zajęć. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor szkoły? Proszę o wykładnię prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle nowych przepisów ( roz. o ocenianiu zmiana z sierpnia 2010 r.) uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może być zwolniony z nauki drugiego języka?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W placówce prowadzona jest ewaluacja zewnętrzna, kuratorzy obserwują zajęcia (nie zawsze orientują się w metodyce nauczanego przedmiotu i niekiedy pojawiają się zastrzeżenia do metodycznej i merytorycznej strony zajęć), czy w związku z tym, nauczyciel może dodatkowo zaprosić na taką obserwację metodyka nauczanego przedmiotu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan nadzoru sporządzony dla przedszkola jest taki sam, jak dla punktu przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór planu współpracy z rodzicami i środow. lokalnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe