Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna zwolnienia pracownicy kuchni szkolnej z tytułu likwidacji etatu: art.10 ust 1, Ustawy z 13 marca 2003r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy niedotyczących pracowników czy Kodeks Pracy art 32 par.1. Czy inna? Czy przy tym zwolnieniu przysługuje pracownicy odprawa - pracownica posiada gospodarstwo rolne?
USTAWA z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. (ze zm.)
Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem
Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
Podstwą prawną wypowiedzenia będzie art. 30 § 1 pkt 2 Kodeksu pracy w zwiazku z art. 10 Ustawy z 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
Taką samą przyczynę należy podać w świadectwie pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób - przede wszystkim z jaką datą, przekształcić nauczycielom mianowanym i dyplomowanym stosunek pracy na czas nieokreślony na stosunek pracy na podstawie mianowania, w następujących przypadkach: 1. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony, a po upływie czasu na który była zawarta, zawarto następną na czas nieokreślony. Przykład: Umowa zawarta z pracownikiem w dniu 26.08.2010 na czas określony od 01.09.2010 do 31.08.2011. Po tym okresie umowa zawarta w dniu 19.08.2011 na czas nieokreślony od 01.09.2011. 2. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony (w pełnym wymiarze), a po upływie czasu na który była zawarta, kolejną (w pełnym wymiarze). Nie ma umowy na czas nieokreślony - czy jest to sytuacja dopuszczalna?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel historii realizuje pensum 18 godzin, pracuje w pełnym wymiarze, dodatkowo ma przydzielone 4 godziny świetlicy szkolnej, są to jego godziny ponadwymiarowe.
Jakie wynagrodzenie przysługuje temu nauczycielowi za godziny ponadwymiarowe: 4/18, czy 4/26?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w przedszkolu gminnym, w ferie zimowe w lutym miałam wolne. W marcu pani kurator poinformowała dyrektora, iż nasze przedszkole będzie placówką feryjną - więc dyrektor zaproponował wliczenie czasu wolnego z okresu ferii do urlopu wypoczynkowego w zamian za to muszę pracować w lipcu. Gdybym była poinformowana o zmianie systemu pracy wcześniej wolałabym pracować lutym, a wakacje mieć wolne. Czy dyrektor może nakazać odbiór UW w miesiącu lutym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła Podstawowa... nauczycielka języka niemieckiego poszła na urlop zdrowotny. W szkole jest to drugi, nieobowiazkowy język prowadzony dla wszystkich uczniów.Mamy bardzo bardzo trudną sytuację finansową ,ale nie chcemy całkowicie zrezygnować z prowadzenia zajęć z tego języka. Czy mogę zatrudnić nauczyciela na umowę zlecenie do prowadzenia w zastępstwie języka niemieckiego w naszej szkole. Nauczycielka pracująca w naszym gimnazjum zgodziła się prowadzić te lekcje za niższe uposażenie w ramach umowy zlecenie. Czy to możliwe i zgodne z prawem oświatowym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole funkcjonuje oddział specjalny z uczniami z upośledzeniem w stopniu lekkim. Jest to klasa z uczniami klas I, II, IV, VII. Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 01.09.2017 r. w wymiarze 14/18 godzin tygodniowo ma przydzielone 13/18 godzin w szkole i 1/18 w klasie - oddziale specjalnym, w której są uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy? Jeżeli tak to w jakiej wysokości? Dyrektor szkoły – nauczyciel mianowany - realizuje godziny dydaktyczne w wymiarze 3/18 w w/w oddziale specjalnym prowadząc zajęcia rewalidacyjne. Jest to pensum ustalone przez organ prowadzący szkołę dla dyrektora. Czy dyrektorowi należy się dodatek za trudne warunki pracy? Jeżeli tak to w jakiej wysokości? Inni nauczyciele przedmiotowi (np. nauczyciel wychowania fizycznego) mają przydzielone 21/18 godzin tygodniowo, w tym 17/18 w szkole i 4/18 w w/w oddziale specjalnym. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy za 4/18? Jeżeli tak to w jakiej wysokości?
Przedstawiam rozdział z Uchwały Rady Miasta w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół p przedszkoli w sprawie dodatku za trudne warunki pracy.
§ 8 1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach pracy dla zdrowia przysługują z tego tytułu dodatki. 2. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli: a/ zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzoną w stopniu głębokim, b/ zajęć dydaktycznych i wychowawczych w klasach specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, c/ prowadzenie nauczania indywidualnego w domu ucznia, zakwalifikowanego do takiego kształcenia. 3. Nauczycielom przysługuje dodatek w wysokości: za prace w trudnych warunkach – 20% wynagrodzenia zasadniczego. 4. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, za którą dodatek jest związany oraz w okresie nie wykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego. 5. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie w domu ucznia oraz dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości 20 % stawki godzinowej za każdą przepracowana godzinę. 6. Dodatki przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych, warunkach pracy pozostają do obowiązującego wymiaru godzin. 7. Dodatki wypłaca się z dołu za czas faktycznego wykonywania pracy § 14 ustalenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkole: 1. dyrektor szkoły liczącej 17 i więcej oddziałów – 3 godz.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe