Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli kwalifikacje do nauczania języka obcego posiada nauczyciel, który ukończył studia Wychowanie przedszkolne z językiem angielskim licencjackie, bez certyfikatu to dlaczego nie posiada ich nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe uzupełniające kwalifikacje z zakresu Wczesnego nauczania języka? Dlaczego wg kuratorium może uczyć i ma kwalifikacje, a już podczas postępowania egzaminacyjnego nauczyciela dyplomowanego takich kwalifikacji nie posiada?
Kwalifikacje do nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I – III szkoły podstawowej posiada nauczyciel, który łącznie spełnia wszystkie następujące wymogi:
1) ukończył studia na kierunku pedagogika w zakresie dającym przygotowanie do nauczania w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych, a dodatkową specjalnością nauczycielską był język obcy – spełnia je pierwszy nauczyciel, który ukończył studia licencjackie z wychowania przedszkolnego z językiem angielskim (§ 12 ust. 3 pkt 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.); w tym przypadku rozporządzenie nie nakazuje posiadania dodatkowo certyfikatu językowego;
2) ma kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych, a ponadto legitymuje się świadectwem egzaminu z danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do ww. rozporządzenia, i ukończył studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie wczesnego nauczania danego języka obcego - § 12 ust. 3 pkt 3 w zw. z § 4 ww. rozporządzenia. Bez certyfikatu językowego nauczyciel nie ma więc ani kwalifikacji do nauczania języka (co być może wcześniej zostało przeoczone przez kuratora i dyrektora), ani do uzyskania wyższego stopnia awansu (art. 9 ust. 1 pkt 1, art. 8b ust. 1 KN), mimo spełniania pierwszego i ostatniego wymogu kwalifikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Awans zawodowy: nauczyciel stażysta na kontraktowego. 1. TECZKA STAŻYSTY; a/ jakie dokumenty powinny się znajdować w teczce stażysty?; b/ jakie dokumenty powinny się znajdować w teczce, która zostaje w szkole? Czy powinny to być 2 teczki (jedna szkoły jedna nauczyciela?)?; 2. ANALIZA FORMALNA WNIOSKU - jak ją przeprowadzić (wpisywać "dostarczono", "jest" czy dokonywać szerszych opisów?), jak powinien wyglądać taki dokument i kto powinien go zatwierdzić?; 3. Jeśli nauczyciel stażysta jest zatrudniony do końca zajęć dydaktycznych (w obecnym 2017 r. do 23 czerwca), rozmowa kwalifikacyjna odbywa się 20 czerwca, to do kiedy (w jakim terminie) i jakie dokumenty powinien otrzymać ten nauczyciel?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące zmiany miejsca pracy przez nauczyciela, który jest w trakcie stażu na nauczyciela mianowanego. Nauczyciel jest zatrudniony w szkole do 31 VIII 2019 r. Czy za dotychczasowy okres stażu powinien otrzymać ocenę pracy czy dorobku zawodowego? Zgodnie z art. 9f ust. 2 (Dz. U. z 2018. poz. 967), nowe brzmienie o ocenie dorobku będzie obowiązywało od 1 IX 2019 r. W tym terminie ten nauczyciel będzie już zatrudniony w innej placówce. Czy dobrze rozumiem, że powinien otrzymać ocenę pracy? (nadmieniam też, że w dotychczasowej szkole od 1 IX zmieni się też dyrektor).
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o konkretne przykłady dla nauczyciela dyplomowanego Kryteria oceny pracy określone w § 5 ust. 1 rozporządzenia
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w roku 2020 uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego. Przepracował dwa lata i rok, miał przerwy. W trakcie roku szkolnego (wrzesień 2023) ma możliwość podjęcia pracy, w pełnym wymiarze, jednak umowa nie będzie od 1 września, prawdopodobnie na rok z możliwością przedłużenia na kolejny. Na jakich zasadach musi być zatrudniony, aby mógł „rozpocząć staż” na nauczyciela mianowanego? Od kiedy musi mieć umowę? Na jaki okres musi być umowa? Kiedy i jakie dokumenty musi złożyć do dyrektora placówki?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czym różni się uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły od uzyskaniea pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe