Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto powinien zgodnie z prawem opracować instrukcję kancelaryjną- czy dyrektor placówki, czy organ prowadzący czy też Miejski Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli? Proszę o odpowiedź i podanie podstawy prawnej.
Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (ze zm.).
Art. 6.
1. Organy państwowe oraz państwowe jednostki organizacyjne, organy jednostek
samorządu terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne
obowiązane są zapewnić odpowiednią ewidencję, przechowywanie oraz ochronę
przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą:
1) powstającej w nich dokumentacji, w sposób odzwierciedlający przebieg załatwiania i rozstrzygania spraw;
2) nadsyłanej i składanej do nich dokumentacji, w sposób, o którym mowa w pkt 1.
2. W organach i jednostkach organizacyjnych, w których powstają materiały
archiwalne wchodzące do państwowego zasobu archiwalnego, instrukcja
określająca zasady i tryb postępowania z dokumentacją, o której mowa w ust. 1,
wymaga zatwierdzenia przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
Opracowanie instrukcji kancelaryjnej jest obowiązkiem dyrektora, po opracowaniu instrukcji należy się zwrócić z wnioskiem o zatwierdzenie do Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W statucie przedszkola mamy zapis "w przedszkolu nie są stosowane wobec dzieci żadne zabiegi lekarskie i nie podaje się żadnych lekarstw." Jeśli przyjmujemy do przedszkola dziecko przewlekle chore to zawsze indywidualnie rozmawiamy z rodzicami u ustalamy powyższe kwestie podania leku (przeważnie ktoś z rodziny jeśli jest taka konieczność to przychodzi i np. bada poziom cukru jeśli dziecko choruje na cukrzycę itp. Wiem, że mógłby to robić nauczyciel, który wyraziłby zgodę na to i został przeszkolony. Jednak z reguły nauczyciele nie zgadzają się na to a w przedszkolu nie mamy pielęgniarki. Chciałabym zapytać czy w statucie może pozostać taki zapis czy należy go zmienić, a jeśli tak to jakie nadać mu brzmienie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bursa funkcjonuje pierwszy rok i czeka nas rekrutacja na 2015/2016 . Wstępnie przygotowałam projekt rekrutacji w którym umieściłam tzw. deklaracje o kontynuacji zamieszkania. Pracownik wydziału oznajmił, że nie mogę przyjąć takich deklaracji i wszyscy startują od nowa z naborem zgodnie z ustawą z 2013 r . Czytając rekrutację w innych placówkach stosują kontynuację, jak mam uargumentować wydziałowi, że kontynuacja jest właściwa. Proszę o przepis prawny, aby nie twierdzono że coś wymyślam.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Przykładowy 5-letni plan rozwoju szkoły podstawowej wraz z oddziałami wychowania przedszkolnego
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać prawidłowo sporządzona decyzja o skreśleniu ucznia z listy uczniów szkoły? Jaką należy podać podstawę prawną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nowym dyrektorem gimnazjum, które zostało przekształcone w szkołę podstawową. Jest to związane ze zmianą i uaktualnieniem wielu dokumentów. Zaczęłam mieć dylemat z rozróżnieniem regulaminu od procedury. Sprawdzając praktykę wielu szkół, które udostępniają te dokumenty w internecie, zauważyłam mieszanie tych nazw. Czasami dokument dotyczący tych samych sytuacji szkolnych nazwa się raz procedurą a innym razem regulaminem, np. dokonywanie oceny pracy nauczyciela. Dodatkowo pojawiło się także określenie "instrukcja". Chciałabym przygotować dokumenty właściwie je nazywając. Proszę o podanie konkretnych dokumentów szkolnych z określeniem, czy jest to regulamin czy procedura.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe