Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel pracuje w naszej szkole na pół etatu. Nasza szkoła nie jest jego podstawowym miejscem pracy. Na całym etacie pracuje w innej szkole. W regulaminie ZFŚS przyjęto, iż całość świadczeń z podziałem na kryterium dochodowe otrzymują pracownicy, których szkoła jest podstawowym miejscem pracy. Natomiast pracownicy, których szkoła jest dodatkowym miejscem pracy świadczenia otrzymują proporcjonalnie do etatu i do kryterium dochodowego, gdyż całe świadczenia otrzymują w macierzystej szkole. Czy taki zapis jest słuszny?
Nie, zapis nie jest słuszny. Prosimy o analizę treści dotyczących ZFŚS, o których pisaliśmy wielokrotnie m. in. w marcu br., np. pod adresem:
- http://nadzorpedagogiczny.pl/porada/uzupelniam-dane-dotyczace-zfss-osoba-ktora-zwolnil/3926
- http://nadzorpedagogiczny.pl/porada/czy-mozna-wykluczyc-malzonka-z-grupy-uprawnionych-/4007
- http://nadzorpedagogiczny.pl/porada/czy-nauczyciel-zatrudniony-w-dwoch-placowkach-moze/3700
- http://nadzorpedagogiczny.pl/porada/czy-regulacje-dotyczace-tego-w-jaki-sposob-nalezy-/3684
- http://nadzorpedagogiczny.pl/porada/czy-szkola-ma-obowiazek-przyjecia-w-poczet-benefic/3644
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (ze zm.), w szczególności . art. 12a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany, zatrudniony na czas nieokreślony w roku szkolnym 2009/2010 otrzymał przydział 21 godzin dydaktycznych: 10 godzin w klasie I liceum i 11 godzin w klasie 3 liceum. Ze względu na fakt, iż klasy maturalne kończą naukę 30. 04.2010 średnia godzin tego nauczyciela wynosiła 18,69. Roczne rozliczenie obowiązkowego wymiaru godzin wskazywało, iż w maju i czerwcu po odejściu klas maturalnych nauczyciel zachowuje 10 godzin dydaktycznych, a to skutkuje podniesieniem obowiązkowego, tygodniowego wymiaru godzin w niektórych okresach rozliczeniowych.
W ciągu pierwszych 8 tygodni roku szkolnego nauczyciel pracował obowiązkowo 21 godzin. Następnie przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia do 30.04.2010r. wracając do szkoły jego liczba godzin dydaktycznych zmniejszyła się do 10. W tym samym momencie inna nauczycielka odeszła na długotrwałe zwolnienie lekarskie. Nauczycielowi przyznano dodatkowe 8 godzin.
Zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu:
§ 1. Ustala się zasady rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego.
§ 2. Niniejsze zasady dotyczą nauczycieli szkół, dla których ustalony plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego i spowodowany jest:
a. odbywaniem praktyk zawodowych przez uczniów,
b. wcześniejszym zakończeniem zajęć w ostatnich klasach szkół ponadgimnazjalnych.
§ 3. 1. Nauczyciele zatrudnieni w pełnym wymiarze zajęć, dla których plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy, w danym okresie roku szkolnego, nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych lub przekracza ten wymiar, zobowiązani są do realizowania w innych okresach trwania roku szkolnego takiego wymiaru tygodniowej liczby godzin zajęć (zwiększonego lub zmniejszonego), aby średni wymiar zajęć nauczyciela w ciągu całego roku szkolnego odpowiadał obowiązkowemu wymiarowi godzin zajęć, określonemu w odrębnych przepisach.
2. Nauczyciel, który naucza odpowiednio większą ilość godzin w pewnym okresie roku szkolnego, nie otrzymuje z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia, ale w okresie, gdy plan zajęć nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, nie dokonuje się potrącenia wynagrodzenia.
§5. 1. Przydzielone w planie organizacyjnym godziny zajęć określone według zasad ustalonych w § 3 ust.1, nie zrealizowane przez nauczyciela z powodu choroby lub przyczyn leżących po stronie pracodawcy, nie wymienionych w § 2, traktuje się dla rocznego rozliczenia godzin jak godziny zajęć zrealizowane, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1.
2. Niewykonywanie pracy, w okresie zmniejszonego wymiaru, z powodu usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela (np. z powodu choroby), nie stanowi podstawy do uznania za godziny ponadwymiarowe zrealizowanych wcześniej godzin zajęć ponad obowiązkowy wymiar.
Czy przyznane 8 godzin to w całości godziny ponadwymiarowe?
Czy przebywanie na urlopie zdrowotnym traktujemy dokładnie tak samo jak przebywanie na zwolnieniu lekarskim z powodu choroby?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony na niepełny etat np. 4/18 powinien być obecny na wszystkich radach pedagogicznych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak dokonać korekty różnic? W wyniku spisu z natury a zapisami w księdze inwentarzowej powstała różnica w kwocie odpowiadającej środkom trwałym w użytkowaniu (wyposażenie szkoły), jak dokonać korekt?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z tym, iż ma być jeden statut, to który artykuł znajduje zastosowanie do statutu 112 czy 98 prawa oświatowego? W przykładowym statucie ośrodka szkolno-wychowawczego w Państwa zasobach (ze stanem prawnym na dzień 1-go września br.) jest statut ośrodka, który odsyła do statutów poszczególnych szkół, dlaczego?
W takim razie czy szkoła podstawowa specjalna wchodząca w skład ośrodka nie funkcjonuje odrębnie, np. w przypadku likwidacji ośrodka automatycznie zostaje zlikwidowana szkoła specjalne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Program edukacyjno-terapeutyczny. Dla wychowanka ORW posiadającego orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na niepełnosprawnosć sprzężona( w tym intelektualna w stopniu umiarkowamym, ruchowa i niedosłuch) - I ETAP EDUKACYJNY.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe