Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel przebywa na urlopie bezpłatnym od 1 września 2013 roku. W innej szkole pełni funkcję dyrektora. Przechodząc na urlop w arkuszu miała 12/18 godzin etatu. W arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2015/2016 nie ma godzin dla tej Pani, gdyż uczyła języka rosyjskiego, którego już w szkole nie ma. Pani otrzyma wypowiedzenie z pracy z art. 20 KN. Jaka wysokość odprawy jej się należy? Czy z 12/18 etatu, czy z pełnego etatu ?
Jeżeli nauczycielka miałaby być zwolniona na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 2 Karty Nauczyciela, to oznaczałoby, że jest zatrudniona w pełnym wymiarze godzin. Przepis ten dotyczy bowiem tylko nauczycieli pełnozatrudnionych.
Do pozostałych nauczycieli zatrudnionych na czas nieokreślony stosuje się art. 27 ust. 1 Karty Nauczyciela (w przyczynach zwolnienia podaje się zmiany organizacyjne tak jak w przypadku art. 20).
W opisanej sytuacji należy zatem w pierwszej kolejności ustalić, w jakim wymiarze nauczycielka jest zatrudniona. Sam fakt, że w arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2013/2014 miała zaplanowany niższy wymiar godzin nie powoduje faktycznego zmniejszenia etatu. Jeżeli w maju 2013 roku nauczycielka nie otrzymała propozycji ograniczenia wymiaru godzin (nauczyciel mianowany) lub nie wypowiedziano jednostronnie warunków pracy (nauczyciel na umowie o pracę), to jest ona w dalszym ciągu zatrudniona w pełnym wymiarze.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole podstawowej publicznej znajdują się oddziały przedszkolne (3, 4, 5 i 6 latki). Nauczycielki z oddziałów mają podpisane umowy o pracę z dyrektorem szkoły, uczestniczą w Radach Pedagogicznych szkoły podstawowej, obowiązuje ich Statut szkoły i inne dokumenty szkolne. Czy nauczycielki oddziałów przedszkolnych powinny pracować jak inni nauczyciele szkoły, tzn. mieć ferie i wakacje? Nazwa szkoły brzmi "Szkoła Podstawowa nr..". W nazwie nie ma- " z oddziałami przedszkolnymi".
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o rozstrzygnięcie kwestii dotyczącej wysokości odprawy pośmiertnej zmarłego 03.05.19 r. dyrektora szkoły podstawowej, która jest uzależniona od okresu zatrudnienia u pracodawcy. W poprzednim świadectwie pracy wystawionym przez Urząd Miejski 31.08.2015 r., gdy Pani dyrektor przechodziła ze stanowiska dyrektora szkoły podstawowej na stanowisko dyrektora gimnazjum ma wyszczególnione okresy:
- 01.09.1986 - 31.08.1990 - Szkoła Podstawowa X
- 01.09.1990 - 31.08.2015 - Szkoła Podstawowa Y (ta sama JST), w tym okresie od 2007 r. pełniła tam funkcję dyrektora, a pracodawcą był wówczas Urząd Gminy. Stosunek pracy ustał w wyniku rozwiązania na wniosek pracownika w związku z przejściem na stanowisko dyrektora gimnazjum w tej samej jednostce samorządu terytorialnego od 01.09.2015 r., Pracodawcą był burmistrz tej samej JST.
Wysokość odprawy pośmiertnej powinna wynosić jednomiesięczne, trzymiesięczne czy sześciomiesięczne wynagrodzenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Ponawiam pytanie na które nie otrzymałam odpowiedzi.Zatrudniam dwie nauczycielki , obie dyplomowane , w niepełnym wymiarze godzin-umowa o pracę na czas nieokreślony. Jedna z pań jest emerytką.Problem polega na tym ,że nie chcą a i nie powinny pełnić funkcji wychowawcy klasy , poniewąż pracują dwa dni w tygodniu.Mogę od września zatrudnić nauczycielkę kontraktową, która ma kwalifikacje do dwu przedmiotów nauczanych przez wspomniane nauczycielki. Z uwagi na to miałaby pełen etat,byłaby w szkole 5 dni w tygodniu i mogłabym jej powierzyć wychowawstwo. Czy możliwe jest rozwiązanie umów i zatrudnienie kogoś na to miejsce bez spotkania w sądzie pracy-spotkania zakończonego niekorzystnym dla mnie orzeczeniem?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może być zatrudniony w oddziale przedszkolnym na 12,5/25 jako nauczyciel i jako pomoc nauczyciela z Kodeksu Pracy na pozostałą część etatu czyli 20 godz.?
- Od września 2012 roku etat w bibliotece będzie wynosił 15/30. Pracuje w niej n-el dyplomowany z 30-letnim stażem. Czy można mu zmienić warunki umowy. Czy musi się zgodzić? Czy muszę zapewnić mu dopełnianie etatu np. w kl.1-3 bo ma takie kwalifikacje, a tam pracują panie z krótszym stażem?
To samo dotyczy n-la muzyki, który pracuje 25 lat, dyplomowany. W przyszłym roku mogę mu zapewnić jedynie 13/18 etatu i dopełnianie w innej szkole 4 godzin. Mogę dokonać takiej zmiany? Czy n-el musi się zgodzić? Jakie są możliwości prawne ww obu przypadkach, by uniknąć odwołań pracownika do sądu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe