Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel przyniósł akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego błędnie wypisany (zła podstawa prawna, kwalifikacje) przez poprzedniego dyrektora. Jak mogę poprawić ten akt jako nowy dyrektor? Nauczyciel posługiwał się aktem w innej placówce i nie jest moim pracownikiem.
Poprawić błędy może tylko organ, który wydał decyzję, w tym przypadku akt nadania stopnia awansu zawodowego. Nauczyciel powinien zwrócić się do dyrektora, który wydał taki akt z wnioskiem o jego sprostowanie.
Kodeks postępowania administracyjnego:
Art. 113.
§ 1. Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.
§ 2. Organ, który wydał decyzję, wyjaśnia w drodze postanowienia na żądanie organu egzekucyjnego lub strony wątpliwości co do treści decyzji.
§ 3. Na postanowienie w sprawie sprostowania i wyjaśnienia służy zażalenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszej szkole nauczyciele odbyli szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej we wrześniu 2019 r. Kiedy nauczyciele powinni wykonać kolejny taki kurs aby było to zgodne z przepisami?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy zasięgnięcie opinii organu prowadzącego w sprawie powołania wicedyrektora musi być poprzedzone zasięgnięciem opinii rady pedagogicznej w tej sprawie, czy też mogą to być opinie udzielone niezależnie od siebie? Czy powołanie na stanowisko wicedyrektora obecnego dyrektora gimnazjum, którego kadencja kończy się z dniem 31 sierpnia 2017r, powinno nastąpić z końcem roku szkolnego, czy na naradzie sierpniowej - plenarce, bądź na naradzie inauguracyjnej?
- Pracodawca na podstawie art.42 par. 4 Kodeksu Pracy powierzył na czas zawieszenia zajęć w szkołach pracownikom kuchni stanowisko sprzątaczki - ze względu na brak pracy na kuchni, z zachowaniem wynagrodzenia. Czy pracownik może odmówić powierzenia stanowiska?Jakie są konsekwencje dla pracownika i co w tej sytuacji ma zrobić pracodawca?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przed podjęciem pracy w szkole pracował w firmie. Zgubił lub nie posiada świadectwa pracy. Nie ma możliwości przedstawienia świadectwa pracy w celu obliczenia stażu pracy do nagrody jubileuszowej. Posiada z ZUS zaświadczenie w którym jest informacja o czasie zatrudnienia i informacja że była to praca na cały etat. Czy taki dokument może być uwzględniony podczas naliczania stażu pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie o zadania dyrektora szkoły przed przejściem na emeryturę - jakie działania i w jakim terminie powinien podjąć dyrektor przed przejściem na emeryturę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe