Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września będę nowym dyrektorem szkoły i otrzymałam od poprzedniego dyrektora arkusz organizacyjny, ws którym godziny do dyspozycji dyrektora zostały przydzielone kilku nauczycielom na zajęcia: wychowania do życia w rodzinie, zajęcia wyrównawcze i fakultety dla klas trzecich. Zajęcia te będą realizowane jako zajęcia nieobowiązkowe dla ucznia. W ramówce liczba godzin obowiązkowych w klasie pierwszej 28, drugiej 29,trzeciej 30. Proszę o odpowiedz, kto powinien dokonać zmian w ramowych programach nauczania i czy jest to zgodne z obowiązującym prawe?
Przydział zajęć dla nauczycieli ujęty w arkuszu organizacyjnym powinien być zgodny z tzw. ramowym planem pracy szkoły. W „ramówce” są rozplanowane zajęcia i godziny na cały etap edukacyjny dla poszczególnych oddziałów. W związku z tym, ilości godzin przedmiotów i zajęć w poszczególnych latach muszą być zrealizowane w ilości wymaganej rozporządzeniem. Należy więc sprawdzić, czy w poszczególnych latach szkolnych zrealizowano przedmioty zgodnie z obowiązującą ilością godzin i wówczas podjąć decyzję o ew. zmianach.W sprawie zmian w pracy szkoły zawsze podejmuje decyzję dyrektor do czasu (lub od momentu) pełnienia tej funkcji. W sytuacji opisanej w pytaniu dyrektorzy działają w porozumieniu, pieczątką firmuje obecny (jeszcze) dyrektor.
Podstawa prawna: 1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (ze zm.); 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wyglądają procedury nadania szkole imienia w przypadku szkoły prywatnej katolickiej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu publicznym rewalidacja ruchowa może być realizowana w innym ośrodku? Przedszkole nie dysponuje salą i nie może znaleźć specjalisty do prowadzenia takich zajęć.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic zażyczył sobie informacji o wykształceniu nauczycieli pracujących w gimnazjum, formach doskonalenia, ukończonych kursach i szkoleniach. Czy dyrektor ma obowiązek udostępnienia tych danych? Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Klasa wpłaciła zadatek na zieloną szkołę na podstawie sporządzonej umowy. Wyjazd miał się odbyć w czerwcu 2020 r. Z powodu sytuacji pandemicznej grupa nie miała możliwości wyjazdu na zieloną szkołę. Ośrodek wypoczynkowy nie widzi jednak podstaw do zwrotu zadatku, twierdząc że mogli przyjechać. Na jakie przepisy powołać się i odzyskać pieniądze uczniów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy wzoru arkusza w przypadku nowych uczniów. Jak mówią przepisy, w przypadku przejścia ucznia szkoły podstawowej w roku szkolnym 2018/2019 do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku wg wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej, 2) nr 36 lub 45 w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V, 3) nr 53b lub 63m- w przypadku ucznia klasy VII i VIII. Jaki wzór arkusza obowiązuje ucznia, który przyszedł do mnie z innej szkoły i w roku szkolnym 2018/2019 został przyjęty do klasy VI?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe