Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownica administracyjna zatrudniona jest na pół etatu na czas nieokreślony. 29 czerwca 2019 r. poszła do szpitala, 1 lipca urodziła martwe dziecko w 10. tygodniu ciąży. Otrzymała zwolnienie lekarskie na okres od 29.06.2019 r. do 10.07.2019 r. Od 11.07.2019 r. do 31.07.2019 r. pracowała. Odpis skrócony aktu urodzenia dziecka, które urodziło się martwe wystawiono 12.07.2019 r. 01.08.2019 r. pracownica wystąpiła o udzielenie urlopu macierzyńskiego w wymiarze 8 tygodni od 01.07.2019r. Bardzo proszę o poradę, jaką decyzję podjąć w takiej sytuacji.
Pracownicy należy udzielić urlop macierzyński w wymiarze 8 tygodni od 1 lipca, czyli od martwego urodzenia dziecka – art. 1801 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. Urodzenie dziecka powoduje automatyczne rozpoczęcie urlopu macierzyńskiego – art. 180 § 3 KP, zaś skróconym aktem urodzenia dziecka pracownica wykazała fakt i termin narodzin. W czasie urlopu macierzyńskiego pracownica może pracować (co miało miejsce) i nie pozbawia jej to prawa do zasiłku macierzyńskiego, ponieważ KP oraz ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 645) nie przewidują takiej „sankcji” za wykonywanie pracy zarobkowej w czasie tego urlopu. Ponadto zwolnienie lekarskie będzie traktowane jako niebyłe od dnia 1 lipca w tym sensie, że w czasie urlopu macierzyńskiego nie przysługuje drugi zasiłek, czyli chorobowy – art. 29 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoba, która ukończyła pedagogikę kulturalno-oświatową ma kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku nauczyciela świetlicy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel mianowany zatrudniony w wygaszanym gimnazjum, któremu organ prowadzący nałożył obowiązek uzupełnienia etatu w innej szkole może odmówić i czy w przypadku odmowy uzupełniania etatu i odmowie przyjęcia ograniczenia zatrudnienia zostanie przeniesiony w stan nieczynny ( lub zwolniony z 6 miesięczną odprawą)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Przygotowując arkusz organizacyjny szkoły na rok szkolny 2017/2018 mogę dla danego nauczyciela zaplanować tylko pensum - 18 godz., a resztę wykazywać jako wakat? Np. nauczyciel posiada kwalifikacje do j. polskiego i historii - 16 godz. j. polskiego + 2 historii daje etat, czy pozostałe np. 3 godziny historii muszę wykazywać już jako wakat i zgłaszać do kuratorium? I podobnie w przypadku n-la edukacji wczesnoszkolnej gdzie łącznie z godz. dyrektorską miałby 19 godzin (czy ewent. tę 1 godz. też trzeba wykazywać jako wakat i zgłaszać)?
- Czy nauczyciel- mgr z przygotowaniem pedagogicznym, który ukończył kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych w szkole podstawowej?
- Od nowego roku szkolnego nauczyciel mianowany zatrudniony na czas nieokreślony będzie miał mniej godzin - mniej niż 1/2 etatu. Czy należy rozwiązać z nim dotychczasową umowę i zaproponować zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony o podanym wymiarze, ustalając pensum dla etatu łączonego? Czy wystarczy tylko porozumienie o zmianie warunków zatrudnienia i wynagrodzenia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe