Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy organizacji konsultacji dla klas ósmych od 25 maja 2020 r. Szkoła realizuje nauczanie zdalne. Czy prawidłowe byłoby prowadzenie konsultacji dobrowolnych dla całej klasy, z jednoczesnym powstrzymaniem się od zdalnego nauczania dla danej klasy w danym dniu konsultacji? Konsultacje są dobrowolne, co z uczniami, którzy nie zgłoszą się na konsultację i w danym dniu nie realizują zdalnego nauczania?
Zgodnie z zapisami §2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 411 z późn. zm.- dalej rozporządzenie) w okresie od 12 marca 2020 r. do dnia 7 czerwca 2020 r. na obszarze kraju ograniczono funkcjonowanie szkół wszystkich typów. W okresie tym szkoły realizują swoje zadania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (tak stanowi §3a ust. 1 ww. rozporządzenia).
Konsultacje dla uczniów klas VIII, o których mowa w §3 pkt 5 rozporządzenia są dodatkową możliwością dla uczniów szkół, którzy chcą przed egzaminem spotkać się z nauczycielem.
Zajęcia szkolne, których celem jest realizacja podstawy programowej nadal mają odbywać się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zgodnie z planem lekcji dla wszystkich uczniów. Konsultacje w żadnym razie nie mogą być „zamiast” tych zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wskazówkę, jak uzupełnić w arkuszu ocen rubrykę dotyczącą nieobecności. Mam na myśli wpis dotyczący klasyfikacji końcowej w klasie 6 szkoły podstawowej i w klasie 3 gimnazjum.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wzór pisma do organu prowadzącego, w sprawie uruchomienia nauczania indywidualnego w szkole podstawowej
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada rodziców nie przeprowadziła wyborów w nowym roku szkolnym. Zostali wybrani przedstawiciele klas na zebraniach z wychowawcami, ale nie zostało zwołane zebranie rady rodziców. Rada nie opracowała swojego regulaminu działania. Jakie kroki powinien podjąć dyrektor szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- WITAM, PROSZĘ O WZÓR WIELOLETNIEGO PLANU DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI SPORZĄDZANEGO PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka najwyższa kwota może widnieć na fakturze za zakup wyposażenia placówki (kąciki dla dzieci, zabawki, gry) w przedszkolu niepublicznym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe