Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wzór pisma do organu prowadzącego, w sprawie uruchomienia nauczania indywidualnego w szkole podstawowej
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r.
w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
§ 2. Dyrektor przedszkola lub szkoły, zwany dalej "dyrektorem", organizuje indywidualne przygotowanie przedszkolne lub indywidualne nauczanie w sposób zapewniający wykonanie określonych w orzeczeniu zaleceń dotyczących warunków realizacji potrzeb edukacyjnych dziecka oraz form pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
§ 5. 1. W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.
(...) § 6. Na podstawie orzeczenia dyrektor ustala zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęć indywidualnego nauczania oraz formy i zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
§ 8. 1. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych bezpośrednio z uczniem wynosi:
1) dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej - od 6 do 8 godzin;
2) dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej - od 8 do 10 godzin (...).
2. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4 - w ciągu co najmniej 3 dni.
§ 9. Dzieciom i młodzieży objętym indywidualnym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem, których stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły, w celu ich integracji ze środowiskiem i zapewnienia im pełnego osobowego rozwoju, dyrektor, w miarę posiadanych możliwości, uwzględniając zalecenia zawarte w orzeczeniu oraz aktualny stan zdrowia, organizuje różne formy uczestniczenia w życiu przedszkola lub szkoły, w szczególności umożliwia udział w zajęciach pozalekcyjnych, uroczystościach i imprezach szkolnych.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
L dz. ………./……… miejscowość, data …………………....
……………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………..
W ………………………………………………………………
(nazwa organu prowadzącego)
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. ………………………………………………. w …………………………………………….
na podstawie:
1) ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży,
2) orzeczenia nr ……………………. z dnia ………………………………… wydanego przez …………………………..
zwraca się z prośbą o przyznanie następującej ilości godzin nauczania indywidualnego[1] dla ucznia ……………………………….. kl. …………. :
1) j. polski – …….. godzin/tydzień,
2) matematyka - …………… godzin/tydzień,
3) (…)
4) ……………………………….
5) ……………………………….
6) ……………………………….
Nauczanie będzie odbywać się w ……………………………….. w okresie od ………….. do …………………..
…………………………….
Pieczątka, podpis dyrektora
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szkoła zatrudnia 28 pracowników. W szkole działa jeden związek zawodowy ZNP, organizacja związkowa przekazuje informację o liczbie 9 członków zatrudnionych w naszej szkole. Czy w takiej sytuacji dyrektor ma obowiązek wystąpienia do organizacji związkowej o opinię w sprawie arkusza organizacyjnego lub aneksu? Czy dyrektor ma obowiązek uzgodnić z organizacją związkową treść planu rzeczowo-finansową (tzw. preliminarz) oraz każdorazowe jego zmiany w trakcie roku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może zabrać uczniowi telefon, gdy ten korzysta z niego podczas lekcji? Jak wyglądają zapisy w regulaminie dotyczące posiadania telefonu przez ucznia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- CZY DOPUSZCZALNYM JEST ORGANIZACJA "REKOLEKCJI MARYJNYCH" ZAMIAST REKOLEKCJI WIELKOPOSTNYCH, W TERMINIE 2 - 4 WRZEŚNIA BR.
Z TAKĄ PROPOZYCJĄ WYSTĄPIŁ PROBOSZCZ NASZEJ PARAFII W ZWIĄZKU Z PLANOWANYMI UROCZYSTOŚCIAMI KOŚCIELNYMI.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy z ZFŚS można organizować spotkania integracyjne dla wszystkich pracowników czynnych i emerytów, których całkowity koszt pokrywany jest z ZFŚS
- Jak prawidłowo liczyć frekwencje ucznia w szkole policealnej? Uczeń powinien mieć 50% obecności na każdym przedmiocie. Jak liczyć frekwencje uczniowi, który uczniem szkoły nie jest od 1 września, lecz został przyjęty w późniejszym terminie. Czy liczymy wtedy frekwencje od daty przyjęcia czy od początku roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe