Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy zniszczonych podręczników z dotacji w klasach od 5 - 6. Nie wiemy w jaki sposób formalny należy wymagać od rodziców zwrotu kosztów zakupu podręczników z dotacji. Na jakie konto powinno być dokonana wpłata za zniszczony podręcznik - czy na konto szkolne, czy ma to być osobne konto w Gminie. Kto powinien decydować gdzie takie opłaty powinny być dokonywane (czy jest to w gestii dyrektora szkoły, czy powinien tę sprawę rozwiązać Organ prowadzący czyli Gmina). Czy po dokonaniu opłaty za zniszczony podręcznik możemy zamówić dla takiego ucznia nowy podręcznik?
Na podstawie art. 22ak ust. 3 UoSO w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego szkoła podstawowa może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty nieprzekraczającej kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego szkołę. Z zasad określonych przez dyrektora szkoły odnośnie korzystania z podręczników (art. 22aj ust. 2 UoSO) powinno wynikać, czy rodzice kwotę tę bezpośrednio przekazują organowi prowadzącemu, czy szkole (działającej pośrednio w imieniu organu prowadzącego) oraz w konsekwencji szkoła powinna podawać rachunek bankowy do wpłaty. Uczeń, który zgubił lub zniszczył darmowy podręcznik nie zostaje ustawowo pozbawiony prawa do korzystania z innego nieodpłatnego egzemplarza (art. 22ac ust. 1 UoSO). Jeśli dyrektor dysponuje rezerwą (dodatkowymi egzemplarzami), uczniowi można udostępnić kolejny egzemplarz lub powielony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do gimnazjum zgłosiła się uczennica klasy 2, które chce przenieść się z innej placówki. W pierwszej klasie w poprzedniej szkole nie miała przedmiotu "technika". W naszej palcówce jest on w klasie pierwszej.
Czy ta uczennica może być przyjęta? Jeśli tak, to w jaki sposób może nadrobić różnice programowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Brakuje w przedszkolu publicznym nauczyciela j. angielskiego. Czy mogę zatrudnić lektora lub firmę zewnętrzną? Czy jeśli nie można nikogo znaleźć to j. angielski może prowadzić nauczyciel grupy (zna język angielski w stopniu średnim) lub student? Gdzie głosić brak nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Akt założycielski dla szkoły podstawowej ośmioklasowej-przekształcenie. Prosiłabym o pomoc w opracowaniu aktu założycielskiego dla szkoły podstawowej ośmioklasowej. Obecnie Publicznej sześcioklasowej prowadzonej przez Stowarzyszenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie wychowania fizycznego dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej? W programie studiów miał przedmiot: Korekcja wad postawy – 15 h (5 h wykład, 10 h ćwiczenia).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe