Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy program edukacyjny dla dzieci uzdolnionych matematycznie, opracowany i realizowany przez nauczyciela powinien być wpisany do szkolnego zestawu programów? Dziękuję.
Rozporządzenie w sprawie dopuszczania programów określa m. in. szczegółowe warunki i tryb dopuszczania do użytku w danej szkole przez dyrektora programów nauczania dla zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych, w tym szkół specjalnych.
Program nauczania dla zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, zwany dalej „programem nauczania ogólnego” dopuszcza do użytku w danej szkole dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela lub nauczycieli.
Nauczyciel przedstawia dyrektorowi szkoły program nauczania. Dyrektor, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza do użytku w szkole zaproponowany przez nauczyciela program nauczania.
Dopuszczone do użytku w szkole programy nauczania stanowią szkolny zestaw programów nauczania. Dyrektor jest odpowiedzialny za uwzględnienie w szkolnym zestawie programów nauczania całości podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla danego etapu edukacyjnego.
Oznacza to, że program koła jako zajęć pozalekcyjnych nie musi podlegać procedurze opisanej w rozporządzeniu. Natomiast jeśli program, o którym mowa w pytaniu jest programem własnym nauczyciela wdrażanym do nauczania przedmiotów ogólnych w celu realizacji podstawy programowej, powinien być przyjęty do zestawu programów nauczania w danej szkole.
Podstawa prawna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy niepublicznej szkoły podstawowej: czy dyrektor może wydłużyć rok szkolny do 15. lub 31.07? Jeśli tak, jaki zapis w statucie jest konieczny i jaka data pojawia się wtedy na świadectwie? Czy kuratorium musi wyrazić zgodę na taką zmianę?
Czy harmonogram prowadzenia zajęć w klasie 0 pod kątem ferii i wakacji i innych dni wolnych powinien być taki sam jak szkoły, czy jak przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Urząd Miasta może żądać od Przedszkola Niepublicznego zwrotu błędnie naliczonej dotacji za lata 2016, 2017, 2018, 2019? Łączna kwota jest dość znaczna- do kogo możemy się odwoływać? Zaznaczam, że wyznaczony termin zwrotu błędnie naliczonej dotacji wynosi jedynie 14 dni!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób zaopiniować arkusz organizacyjny szkoły? Czy rozesłać arkusz wszystkim nauczycielom? W jaki sposób poprosić o opinię związków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić z nauczycielem, który potajemnie kseruje protokolarz Rady Pedagogicznej? Czy można go ukarać, a jeżeli tak to na podstawie jakich przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nauczania języków obcych w liceum ogólnokształcącym. Uczeń realizował w gimnazjum j. francuski na poziomie III.0. W liceum drugim językiem jest niemiecki na poziomie podstawowym na bazie III.0 z gimnazjum. Okazało się, że ten uczeń uczył się prywatnie języka niemieckiego. Czy może kontynuować naukę w liceum na poziomie IV.1 ( ma wiedzę), czy trzeba dla niego zorganizować poziom IV.0? Sądzę ,że uczeń może być w grupie IV.1 ale jaki powinien być formalny zapis w dokumentacji nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe