Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Wszystkie sprawy związane z organizacją kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego w/w orzeczenie regulować będą od 1 września 2017r. rozporządzenia MEN, które w...

PORADA PRAWNA

21 lipca 2017 Prawo oświatowe

Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w dniu 1 lipca 2017 r. do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Co wiąże się z przyjęciem dziecka z orzeczeniem? Jakie warunki nauki i wspomagania należy mu zapewnić?

Wszystkie sprawy związane z organizacją kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego w/w orzeczenie regulować będą od 1 września 2017r. rozporządzenia MEN, które w chwili obecnej są tylko projektami i czekają od ponad miesiąca na podpis ministra edukacji:

1. Rozporządzenie MEN z dnia ….. 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U…..) – projekt z 13 czerwca br.

2. Rozporządzenie MEN z dnia …… 2017r. w sprawie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówkach (Dz.U……) – projekt z 9 czerwca br.
Jeśli zapisy tych projektów nie ulegną zmianie, to przede wszystkim na szkole spoczywać będzie obowiązek opracowania dla tego ucznia (do 30 września) Indywidualnego Programu Edukacyjno-

Terapeutycznego i wskazanie/określenie w nim min.:

  • kierunku zintegrowanych oddziaływań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia;
  • rodzaju dostosowań warunków organizacji kształcenia specjalnego ucznia niepełnosprawnego;
  • rodzaju obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych;
  • zakresu i form udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej

IPET opracowuje zespół składający się z nauczycieli i specjalistów pracujących na co dzień z uczniem w szkole. IPET opracowuje zespół po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia min. na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wywiadu z rodzicami oraz obserwacji nauczycieli.

W zależności od rodzaju/typu niepełnosprawności ucznia szkoła musi zatrudnić albo nauczyciela z kwalifikacjami w zakresie pedagogiki specjalnej albo asystenta nauczyciela albo pomoc nauczyciela.

Więcej informacji szkoła będzie mogła uzyskać z chwilą ogłoszenia w/w rozporządzeń w Dzienniku Ustaw.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT